Publicerat September 16, 200619 yr Vilket program använder ni för att förminska bilder, tycker alltid mina bilder blir dåliga när jag förminskar och lägger in dem här på forumet. Använder Adobe Photoshot Elements, tycker det borde funka med det programmet men jag kanske gör på ett felaktigt sätt. Mats
Publicerat September 16, 200619 yr Paint funkar utmärkt "bild" sen "ändra storlek/snedställ" sen väljer du hur många procen du ska förminska bilden...
Publicerat September 16, 200619 yr Använder Elements med och tycker det blir helt ok.. Beror lite på vilken kvalité bilden håller innan du börjar mixtra med den. Jag gör oftast inga justeringar i bilden utan plockar ned dem storleksmässigt till ca 600 (något, vet inte vad riktigt) därefter klickar jag på "Visa faktiska pixlar" så får jag se hur bilden ser ut i förminskat format. Mvh!
Publicerat September 16, 200619 yr Författare Tack Tror jag vet vad jag gjorde för fel förminskade inte antal pixlar utan sparade bara bilden som en .jpg med sämre upplösning, testar med en bild. Mats Ska försöka fota lite från Zorros första säsong nu när bilderna verkar bli bättre.