Publicerat December 27, 201312 yr Jag är i behov av fungerande hörselskydd både på jobbet och på fritiden. Soundscope har ju inte rekommenderats till att använda på jobbet. Varför? Nu såg jag att dom kommit med en industri modell . Tanken är att få arbetsgivaren att sponsra. När jag ringde till återförsäljaren så rekommenderade dom att jag skulle skaffa jaktmodellen eftersom jag har hörselskada och att skillnaden är att det går att förstärka ljudet mer med dom. Nu tycker jag bara det blir tokigt när man förstärker ljudet för mycket så det ser jag inte som ett problem. Någon som har erfarenhet av Soundscope?
Publicerat December 27, 201312 yr Jag har jaktmodellen. De är jättefina som skydd. Efter några dagars då jag vant mig så hör jag lika bra med dem som utan, med undantag för om man står i grupp och flera pratar samtidigt. De blir inte något sus från vinden efter som att micarna ligger skyddade i öronen vilket är mycket bekvämt. Jag tycker att jag får riktigt bra känsla för riktning med dem. Två nackdelar har jag hittat: Om något gnider mot örat så hörs det ganska bra, och värst av allt, motorsågen stör hörslingan så pass illa att det inte går att använda den funktionen då. Jag hade en förhoppning om att kunna ha radio/telefonen när jag gick med såg och röjsåg, men si det gick inte. Jag vet inte varför de inte rekommenderar de till "arbete" jag är trots problemet mycket nöjd med mina.
Publicerat December 27, 201312 yr Jag har haft mina i 1,5 år och de har varit på lagning 8 gånger. Nu ligger dem hemma och är trasiga igen. Dem tål inte väta kan jag säga! Missnöjd till tusen! S
Publicerat December 27, 201312 yr Detta är en populär post. Jag har haft mina i 1,5 år och de har varit på lagning 8 gånger. Nu ligger dem hemma och är trasiga igen. Dem tål inte väta kan jag säga! Missnöjd till tusen! S Du måste ta av dom innan du badar. Låter konstigt, haft mina i minst tre år i ur och skur. Filterna måste bytas då och då. Enda service jag gjort.
Publicerat December 27, 201312 yr Du måste ta av dom innan du badar. Låter konstigt, haft mina i minst tre år i ur och skur. Filterna måste bytas då och då. Enda service jag gjort. Sitter du i vakkoja när du jagar? S.
Publicerat December 27, 201312 yr Haft mina SoundScope i 6 år. Funkar utan någon service / reparation. Kan inte lossa skott mer utan hörselskydd, men skulle aldrig drömma om att gå med kåpor i skogen. Inte passkytt, går med hund. Rekommenderas absolut.
Publicerat December 27, 201312 yr När jag köpte mina (jaktmodellen) så blev jag rekomenderad båda då det som skiljer är hur mycket de kan förstärka. För den som har nedsatt hörsel så var det jakt modellen dom rekomenderade. Att det skulle vara jobbigt med att volymen är förhög har jag inga problem med trots att jag hör normalt använder sa halva volymen. Volymkontrollen som är en liten ratt sitter bra skyddad från oplanerad ändring. Har provat mina på lerduvebanan ca 250 plugg och det var bekvämt även efteråt. Tog ca 10 min att vänja sig med dom. Mvh Micke Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Publicerat December 28, 201312 yr Jag har använt mina i ur o skur. Ösregn i blåsiga fjällen, snöstorm, vanligt höstregn mm. Svettas som e gris på mina turer o rör mig mkt på myrmarker och i granskogsområden där de hela tiden e blött. De enda de inte tålde var att bli borttappade ett år i skogen. Skumt Då fick ja köpa nya