Publicerat December 27, 201312 yr Hej! Skulle behöva forumets hjälp då jag inte lyckas själv Det är så att jag precis efter 11 veckors väntan har fått hem ytterligare en Ruger 77 MKII fast i 30-06. Denna har jag lagt in i en Boyds tumhålskolv och försökt göra den till någon slags "långhålls/stationär" bössa. Har dock stött på patrull - reglagen på siktet går i botten både vad gäller höjd och högerläge redan på 100m - något är m a o riktigt fel och det är bössan det sitter i då siktet och fästena varit monterade på 308:an innan utan bekymmer. Att gå tillbaka till Torsbo och hoppas på att få fixat problemet med hjälp av att plocka ut en av de andra likadana vapnen som står där känns inte riktigt bra då det skulle ge för handen ytterligare 11-12 veckors väntan utan vapen. Lösningen på höjdjusteringen är ju inga problem. En plåtbit med tjockleken 0,6mm ger mig exakt den justeringsmån jag vill och jag lär kunna ta mig ut någonstans kring 500m med nuvarande S&B sikte. Högerläget är dock lite mer problematiskt med tanke på de fasta Ruger orginalringarna som sitter monterade just nu. Jag är inte heller särskilt sugen på att sätta Millettringar på bössan då de mest får spott och spä, vilket inte känns så förtroendeingivande på en "långhållsrigg". Finns det några andra alternativ eller får jag ta den där handläggningstiden med ett vackert flin på läpparna och offra denna säsongen helt? Tacksam för hjälp om någon vet någonting. MVH Joacim
Publicerat December 28, 201312 yr Författare Om det ändå vore så väl Mats - att jag bara var lite snurrig och hade satt fel ring på fel klack. Tyvärr är det inte fullt så enkelt - men likväl ett bra tips. Börjar att misströsta trots min Ruger-febless, kan det vara så att "Ruger firearms" haft en rijäl firmafest i samband med ihopskruvandet av min bössa och lyckats med konststycket att dra i pipan en smula snett. Kvar på "to-do"listan är att slänga över sikte och ringar på min andra Ruger för att utesluta trasigt sikte eller skeva ringar. Om det då visar sig att vara vapnet som är fel så tänkte jag höra med Torsbo vad de tycker i frågan. Mvh Joacim