Publicerat December 28, 201312 yr hej ! jag har köpt en begagnad winchester model 70 222 men den strular ofta vid repetering andra patronen hamnar snett o kläms mellan pipan o slutstycket o ibland hoppar 3e patronen upp samtidigt. haft den inne hos vapensmed o fiksat slutstycket då den inte ville dra ut hylsorna vid repetering det funkar dock nu. tror ni det är nå fel med magasinet ska man kanske köpa helt nytt mag till den eller börjar lessna det är min första kulbössa o jag kan inte använda den så man e alltid tvungen att skjuta hagel vid jakt
Publicerat December 28, 201312 yr Den Winchester jag hade i samma kaliber hade en avgränsning av plåt i magasinet eftersom lådan i sin helhet rymmer 375hh. Det låter som att magasinsläpparna behöver justeras lite så de håller ner patronen lite längre så den kommer längre in i patronläget innan den släpper.
Publicerat December 28, 201312 yr Författare tack för svaret jo den har en typ en plåtlåda runt sig tror jag köper nytt o stoppar i vet ej hur jag ska justera det riktigt
Publicerat December 28, 201312 yr Kika ner i magasinet och se om det är en plåtläpp i varje sida av plåtlådan som håller ner patronerna mot fjädern och studera noga när och hur patronen släpper dessa när du för fram slutstycket.
Publicerat December 28, 201312 yr Uppkom fenomenet efter den varit inne hos smeden? Varför inte låta samma smed kolla om han kan fixa det?
Publicerat December 29, 201312 yr Författare det vet jag inte hade bara provskjutit men då drog den inte med sig hylsan ut för att piggen på slutstycket inte funkade som den skulle kanske lika bra att lämna in den igen till vapensmeden för slutstycke fiksade han ju