Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem vapenskåp NIMO

Featured Replies

Publicerat

Jag har tagit över ett vapenskåp efter svärfar. Fraktade hem det härom dagen. Mitt problem är nu att jag inte får upp det. Funderar på om det är så illa att man inte kan frakta äldre skåp liggande och att jag därigenom lyckats utlösa "säkerhetsspärren" i skåpet...

Hur som helst. När jag låser upp det och kikar så ser jag att kolvarna flyttar sig på alla sidor. Så frågan är, finns det någon annan kolv/spärr i skåpet som kan krångla?

I skåpet finns inget viktigt, bara en gammal jaktradio, en kniv och ett par läskstänger. Själva skåpet tänkte jag ha som ammoskåp, men det känns lite surt att inte få upp det.

En bild på skåpet när jag lagt in det i släpet och precis satt tillbaka dörren. Bar ner skåpet delat, det var enklast så...

blogger-image--1045054154.jpg

Någon som har en kreativ ide eller något förslag? Jag känner mig rätt tom i bollen just nu och behöver både tips och stöd.

Publicerat

Dom har ju garanterat levererats liggande från fabrik...

Inget som kan fastnat i låsningen?

Hade någon spärr lösts ut så borde du inte kunna vrida om mekanismen..

Publicerat

Vi hade en gång ett kassaskåp på jobbet som inte tyckte om att flyttas omkring.

Samma visa varje gång - .Det var till att lägga skåpet och vrida det 1/4 varv i taget (förutom med låsmekanismen mot golvet) prova nyckeln efter varje vridning, vi ställde t.o.m skåpet uppochned en gång för att få upp det.

Raggarö

Publicerat

Det kan inte vara så enkelt som att du glömt slitringarna i gångjärnen och det hakar i underkant? Iom att du kan ser  hur kolvarna går tillbaka så kan det ju inte gärna vara nåt annat, prova att lyfta dörren i underkant med en skruvmejsel e.d. så funkar det nog...

-- Mats

Publicerat

Det kan inte vara så enkelt som att du glömt slitringarna i gångjärnen och det hakar i underkant? Iom att du kan ser hur kolvarna går tillbaka så kan det ju inte gärna vara nåt annat, prova att lyfta dörren i underkant med en skruvmejsel e.d. så funkar det nog...

-- Mats

Du är inte dum!

Publicerat
  • Författare

Tack för bra tips!

Nu är problemet löst.

Jag tiltade skåpet och skakade på det. Med lite våld gick dörren upp. Det var en läskstång som kilat fast den på någon djävla vänster.

Publicerat

Gött!

Publicerat
  • Författare

Nu har jag satt in hyllor i skåpet och sorterat in ammon. Hade inte riktigt fattat hur mycket ammo jag hade. Skåpet, som inte är det allra minsta utan av den högre typen, är i princip fullt. Och vips så fick bössorna bra plats i de gamla skåpen :yes:

Publicerat

Nästan så det krävs en inspirationsbild :)

Publicerat
  • Författare

Kanske. Vi får se...

Publicerat
  • Författare

En bild på stängda skåp kan vi i alla fall börja med, det högra är svärfarsskåpet:

blogger-image--514153850.jpg

Publicerat

Haha tre stycken!

Sakerna tar oförskämt mycke plats.

Publicerat
  • Författare

Åxå en lite bild från det högersta skåpet:

blogger-image-1187117803.jpg