Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens insändare skriven av en vargkramare ut i fingerspetsarna

Featured Replies

Publicerat

Sista idioten utan verklighets kontakt är inte född än. Han har skrivit mkt skit den killen.

/Reine

Publicerat

Det verkar som om vilda djur hör hemma i djurparker numer. Allt de gör i sin egen hemmamiljö, kostar för mycket pengar för människan, som verka anse sig som helt kostnadsfri. 

"Man saknar inte kon förrän båstet" och då är det försent.........  :sad:

Publicerat
  • Författare

Sista idioten utan verklighets kontakt är inte född än. Han har skrivit mkt skit den killen.

/Reine

Ja, jag vet det!

Publicerat

han undviker dessutom att ta med vad jakten är värd varje år i kött, rekreationsvärde och skatteintäkter m.m.

Publicerat

han ser inte jakten som rekreationsvärde.... kan inte tänka mig annat än om denna pöjk!

Publicerat

Höhö.. undrar hur vargkramarna tänker ifråga om att minska klövviltets stammar... vem har de i åtanke som ska göra jobbet? inte fan kommer jägarkåren göra det iallafall! utrota klövvilt är tydligen ok för dem, sålänge ingen rör vargen!

Publicerat
  • Författare

Höhö.. undrar hur vargkramarna tänker ifråga om att minska klövviltets stammar... vem har de i åtanke som ska göra jobbet? inte fan kommer jägarkåren göra det iallafall! utrota klövvilt är tydligen ok för dem, sålänge ingen rör vargen!

Bara att låta gråben, lo, nalle o mickel växa fritt. :thumbsup:

Publicerat

Haha! Ser dom denna tidsplan på 100år eller?;)

Publicerat
  • Författare

Haha! Ser dom denna tidsplan på 100år eller? ;)

Något åt det hållet måste det väl bli. :thumbsup:

Publicerat

Kanske dax för oss glädjemördare att låta vargälskarna att ta hand om alla eftersök och avlivningar av vilt hängandes i stängsel osv. Ligger gärna kvar och sover utan att telefonen ringer halv två.

Publicerat

Kanske dax för oss glädjemördare att låta vargälskarna att ta hand om alla eftersök och avlivningar av vilt hängandes i stängsel osv. Ligger gärna kvar och sover utan att telefonen ringer halv två.

Jag tycker det är fel, men det är jag det!

Optimalt vore nog att ett län inte får hjälp av jägare och resten av landet får hjälp, så folk ser skillnaden!

Det kan inte vara nått bra för jägarkåren om det ligger döda djur hängandes i staketet eller halvdöda!

Men jag har full förståelse där dom vägrar göra eftersök pgav varg!

Publicerat
  • Författare

Dom hade väl forslat djuren till vet ist för avlivning.

Publicerat

Jo gossar men jag hoppas ni förstår min ironi i det hela. Självklart går jag upp mitt i natten för att ge ett djur en så snabb som möjlig in somning. Men jag blir så jävla trött på puckon som tror vi bara är jägare för frysfyllnad. Sån är iallafall inte jag.

Publicerat

Jo gossar men jag hoppas ni förstår min ironi i det hela. Självklart går jag upp mitt i natten för att ge ett djur en så snabb som möjlig in somning. Men jag blir så jävla trött på puckon som tror vi bara är jägare för frysfyllnad. Sån är iallafall inte jag.

det tror jag på ken och alla andra eftersöksjägare!

Ni gör ett j-a bra jobb, och inte är det för att fylla frysen, för då är det enklare att handla på rea!

Publicerat

Varg eller ej... Låt oss sluta med allt vad eftersök heter.. Vi överlåter allt till dom i blå. Låt staten hålla med hundar vapen folk osv. Varför ska vi stå med mössan i hand när vi tex får vänta på en licens i 4 månader. Låt alla förstå vad vi offrar fritid familj semestrar. Stopp för räv lo grävling vildsvin varg jakt i 5 år. Då kanske pappersvändarrna fattar att det finns en verklighet utanför murarna.

Publicerat
Jag tycker det är fel, men det är jag det!

Optimalt vore nog att ett län inte får hjälp av jägare och resten av landet får hjälp, så folk ser skillnaden!

Det kan inte vara nått bra för jägarkåren om det ligger döda djur hängandes i staketet eller halvdöda!

Men jag har full förståelse där dom vägrar göra eftersök pgav varg!

Djuren ska inte hänga på vägräcken, faktum kvarstår att de fortfarande måste sökas upp o avlivas.

Lagen ändras inte för att vi jägare meddelar att vi inte längre utför detta.

Prova gärna detta i någon storstadskommun så det syns.

Skyddsjakten upphör självfallet samtidigt....

Det finns för många som vägrar se helheten..

//

Publicerat

Spelar ingen roll vad vi jägare gör i 5 år from i dag, det är val snart. Det som förbryllar mig mest är att ingen djurrätts nisse har uttalat sig om "Den ökande grisstammen" Som för övrigt verkar vara rätt så lokal, eller avskjutningen av rådjur, älg, hjort, Gräsand!? Allt ska handla om vargen, vilket jag tycker är ett häftigt djur, men den ska också regleras med jakt så de som bor i vargtäta områden kan känna sig trygga. Jag har hellre 10 björnar i skogen än 4 vargar! Det känns som att dessa så kallade varg kramare inte har någon uppfattning om vad ett vilt djur är!? Alla vilda djur är farliga för människan på ett eller annat sätt i olika situationer, oftast är de skygga, men de som är nyfikna är inte att leka med, oavsett om det är rådjur eller varg. Men det är bara vargen som ska vara fridlyst!? Hur tänkte de där? De kan väll kolla upp Kanada hur de har det med nyfikna vargar och människor, det funkar liksom inte.

Gärna varg, men först ska vi jaga skiten ur den så den håller sig livrädd! precis som de flesta andra friska arter på 2 och 4 ben :biggrin:

Publicerat

HAn har samma insändare i Norran så detta verkar vara nått som han skickat in till alla tidningar.

Publicerat

LTZ Har den inne också.

Där finns det mågon vettig kommentar också...

Publicerat

Jag tycker vi kan ta några/flera vargar o stoppa in dom på nån jäkligt stor hage, bur el djurpark sen så låter vi vargmupparna gå dit o kolla på sina kelesaker så får jägarna ha sina skogar för sig själva.

Publicerat

Jo juste glömde.. Han skrev inte heller vad junsele vargen kosta de... Tänk bara på ändå hur lite varg de finns i sverige jämfört med björn o hur mkt mer vargen dödar hundar än björnen.. Skulle inte vilja ha min hund springandes i vargområden.