Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Delta Titanium, 2,5-10*56?

Featured Replies

Publicerat

Är detta sikte något att ha till vakjakt på gris/räv kvällstid, ja även rådjur på dagarna såklart. Pratade med Astro Sweden idag och dem tyckte att detta va ett mycket prisvärt sikte. Delta Titanium siktena är gjorda i Japan och håller mkt hög kvalité, vad säger ni som har erfarenhet?

Publicerat

Är detta sikte något att ha till vakjakt på gris/räv kvällstid, ja även rådjur på dagarna såklart. Pratade med Astro Sweden idag och dem tyckte att detta va ett mycket prisvärt sikte. Delta Titanium siktena är gjorda i Japan och håller mkt hög kvalité, vad säger ni som har erfarenhet?

Jag hade ett hemma och vart väl sådär imponerad av det. Ok skärpa men i mitt för mycket tunnel-känsla, en del kantoskärpa. Köpte ett vx-r istället och även om det inte var top-of-the-line kändes det bättre. Kikade på Burris four-x och upplevde även detta som bättre...

Hittade förvisso mina gluggar till ok pris dvs i samma klass som Deltan

/M

Publicerat
  • Författare

Ingen mer som har några erfarenheter?

Publicerat

Använd sökfunktionen så hittar du lite mer om deltasiktena både här och på grannforat :smile:

Publicerat

Jag har ett Delta 4.5-30x50 och är mycket nöjd med den. Om jag jämför med mitt betydligt dyrare (+13000 kr) March 2,5-25x42 så stär sig Delta-siktet mycket väl. Det har en riktigt bra skärpa, bra färger och är riktigt lätt att ställa in paralaxjusteringen på. Marchen är definitivt lite knepigare. Jag är i alla fall mycket nöjd och imponerad över Delta som optik. Eftersom den nu är en lite udda-kikare så känns det i alla fall bra att ha Astrosweden som årterförsäljare i Sverige. Lite knepigare att köpa något från Polen eller Asien om något skulle vis sig vara galet.

Publicerat

Jag har ett Delta 4.5-30x50 och är mycket nöjd med den. Om jag jämför med mitt betydligt dyrare (+13000 kr) March 2,5-25x42 så stär sig Delta-siktet mycket väl. Det har en riktigt bra skärpa, bra färger och är riktigt lätt att ställa in paralaxjusteringen på. Marchen är definitivt lite knepigare. Jag är i alla fall mycket nöjd och imponerad över Delta som optik. Eftersom den nu är en lite udda-kikare så känns det i alla fall bra att ha Astrosweden som årterförsäljare i Sverige. Lite knepigare att köpa något från Polen eller Asien om något skulle vis sig vara galet.

Hur ter sig Deltan i skymningen ?
Publicerat

Jag kan lägga mig och kolla i kväll. Har iof inte mer än min March att jämföra med just nu och den är bara 42 mm i objektivet. Har ändå en känsla av att Deltan klarar sig bra. Ju mer jag tittar i andra kikarsikten desto mer imponerad blir jag av "billigkikaren" jag råkade köpa.

Publicerat

I går låg jag ute i skymningen och jämförde mina kilarsikten. Delta tinanium 4,5-30x50 och March Tactical 2,5-25x42. På ca100 meter läste jag registreringsnumret på bilen så länge jag kunde och, faktiskt i månskenet kunde jag inte skilja dem åt. Det är skillnad på objektivstorlek men på samma förstoringar är de precis lika bra. Både största och minsta. Färger, i den mån man kan urskilja några, och skärpa är faktiskt grym för pengarna i den billiga. Så, i det här fallet, utan att ta hänsyn till att de skiljer lite i måtten så kan jag inte se skillnad i mörker mellan 7695 kr och 19595 kr.

Publicerat

Wow!

Publicerat

Det skiljer ju inte så hemskt lite i måtten  :thumbsup:

En 50 mm glugg har ca 40% större area än en 42mm glugg,

"Teoretiskt" borde också en 50-glugg vara som bäst vid 7x förstoring och en 42-glugg vid 6x. (objektiv/förstoring =7 "som ska vara" optimalt)

Nu klankar jag inte på Delta utan påpekar bara fysik.........

Raggarö

.

Publicerat

Jag skrev ju att de skilde i måtten...

Publicerat

"skiljer lite" kontra 40% :thumbsup:

Raggarö