Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

CCI 22 Magnum Hålspets = SPLATT!

Featured Replies

Publicerat

Herre jösses amaila  :o

Har jag köpt en 22-250? Men de står ju Anchutz på bössan  ;D

jag måste säga att CCI hålspets i 22 magnum är ganska så jäkla elak med fågel.

Skjöt en Nötskrika, avstånd ca 50 meter. Det blev ett hål i fågeln som jag med lätthet kunnat stoppa in en golfboll utan att tänja på skinnet. Man såg rätt in i fågeln och det var i princip tomt på innehåll. Skjöt sen en duva. Den tappade vingarna och blev i princip avklädd på dun, samma effekt i kroppen.

Skjöt en till nötskrika och den gick nästan av på mitten.  ::)

Blir till att byta till helmantel om de skulle bli ripjakt  8)

Publicerat

sköt du med bly-hålspets eller helkoppar?

Publicerat

Skjutit en nötskrika som delades i fyra delar i skottet med just CCI hålspets.. En kompis sköt en björktrast och det var typ ännu värre.. Det handlar om spröda fåglar, då blir det lätt så.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Vanliga CCI hålspets, är väl bara koppar gissar jag.

jag skulle vilja ha en kula som inte förstör så men som ändå kan användas till större djur som räv och gås samt skogsfågel.

man kan ju inte sälja en Nötskrika utan innehåll som apportvilt.

Kollade på vapex sida, jösses vad rolig ammo det finns till 22 Mag. 30 grains kulor i närmare 700m/s osv

BERETTA. Kika på Vapex hemsida åsså tar ni hem samma sortiment till trapper så kommer jag och handlar lite skojjiga saker  ;D

Publicerat
Vanliga CCI hålspets, är väl bara koppar gissar jag.

jag skulle vilja ha en kula som inte förstör så men som ändå kan användas till större djur som räv och gås samt skogsfågel.

man kan ju inte sälja en Nötskrika utan innehåll som apportvilt.

Kollade på vapex sida, jösses vad rolig ammo det finns till 22 Mag. 30 grains kulor i närmare 700m/s osv

du...dom har ganska mycket ammo till 22mag på F&V också...varför beställa och vänta drygt en månad och betala skitdyr frakt när du kan sätta dig i bilen, köra 7min och ändå har ett bra utbud att välja på ???

Publicerat
  • Författare

Stort utbud?

jag har varit och grävt där men hittade bara CCI hålspets och helmantel  ???

Publicerat
Stort utbud?

jag har varit och grävt där men hittade bara CCI hålspets och helmantel  ???

Bra utbud skrev jag ;)....

Gräv djupare!........eller fråga nån som jobbar där....dom har fler än två sorter.

Publicerat
  • Författare

Har ju grävt, ska väl inte behöva lyfta bort hela inredningen?  ::)

Men Boden besöker man ju då å då som och herr Beretta kan ta hem lite skojjig ammo sååååååå  8)

Kolla här bara http://www.vapex.se/webshop/index.php?cPath=265_561_271

Publicerat
Har ju grävt, ska väl inte behöva lyfta bort hela inredningen?  ::)

Det kan du inte ha gjort...inte såvida att du bara hittade två sorter....

har varit inne i ammo rummet så sent som för en vecka sedan...å då hade dom fler sorter än CCI fmj och hålspets...

iofs så kan det ju ha gått åt en j*vla massa ammo så att dom sålt slut på allt övrigt sortiment förutom CCI mellan det att jag var där och då du var där :P....

Publicerat

Tja i Boden har dom ju bara.

PMC hål

PMC bly

Winchster hel

Winchster hål

S & B hel

RWS hål

RWS hel

i .22 WMR, så vi är ju nästan helt utan skott ::)  ;)

Publicerat

8 olika sorter har dom (F&V)....snabbt räknat.

/Fredde

Publicerat

dptrapper!

Kolla med F&V om dom inte har PMC blyspets, jag köpte det billigt där när jag hade min 22WM. PMC:n var den ammo som funkade bäst i min bössa vad gäller vettig effekt i fågeln.

Jag har för mig att jag betalade 80:- för 50skott.

Publicerat
  • Författare

Måste kanske gräva lite till men jag frågade efter just blyspets när jag var där och då fanns det inte sa dom. Fredde har du sett 8 sorter live eller har du kikar på deras sida?  ???

Publicerat
Måste kanske gräva lite till men jag frågade efter just blyspets när jag var där och då fanns det inte sa dom. Fredde har du sett 8 sorter live eller har du kikar på deras sida?  ???

Live.

Publicerat

i fredags fanns det: cci, pmc,federal, winchester,rws och s&b  ;D   står mitt i hyllan tror nästan det finns fler sorter av 22mag ammo än till 22long

Publicerat
Tja i Boden har dom ju bara.

PMC hål

PMC bly

Winchster hel

Winchster hål

S & B hel

RWS hål

RWS hel

i .22 WMR, så vi är ju nästan helt utan skott ::)  ;)

skulle du kunna skriva priserna på ammon, jag är en stor fantast av 22Wmr och använder just nu 22mag Winchster hål och Federal helmantel som skjuter precis lika i min bössa.  skjuter all fågel med denna utsökta kaliber :-* den är PERFEKT till trädskällar jakten och helt underbar att smyga på spelande orre! kan ju också säga att detta var mitt första inlägg på detta forum :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.