Publicerat September 17, 200619 yr Herre jösses amaila Har jag köpt en 22-250? Men de står ju Anchutz på bössan ;D jag måste säga att CCI hålspets i 22 magnum är ganska så jäkla elak med fågel. Skjöt en Nötskrika, avstånd ca 50 meter. Det blev ett hål i fågeln som jag med lätthet kunnat stoppa in en golfboll utan att tänja på skinnet. Man såg rätt in i fågeln och det var i princip tomt på innehåll. Skjöt sen en duva. Den tappade vingarna och blev i princip avklädd på dun, samma effekt i kroppen. Skjöt en till nötskrika och den gick nästan av på mitten. : Blir till att byta till helmantel om de skulle bli ripjakt 8)
Publicerat September 17, 200619 yr Skjutit en nötskrika som delades i fyra delar i skottet med just CCI hålspets.. En kompis sköt en björktrast och det var typ ännu värre.. Det handlar om spröda fåglar, då blir det lätt så. Mvh!
Publicerat September 17, 200619 yr Författare Vanliga CCI hålspets, är väl bara koppar gissar jag. jag skulle vilja ha en kula som inte förstör så men som ändå kan användas till större djur som räv och gås samt skogsfågel. man kan ju inte sälja en Nötskrika utan innehåll som apportvilt. Kollade på vapex sida, jösses vad rolig ammo det finns till 22 Mag. 30 grains kulor i närmare 700m/s osv BERETTA. Kika på Vapex hemsida åsså tar ni hem samma sortiment till trapper så kommer jag och handlar lite skojjiga saker ;D
Publicerat September 17, 200619 yr Vanliga CCI hålspets, är väl bara koppar gissar jag.jag skulle vilja ha en kula som inte förstör så men som ändå kan användas till större djur som räv och gås samt skogsfågel. man kan ju inte sälja en Nötskrika utan innehåll som apportvilt. Kollade på vapex sida, jösses vad rolig ammo det finns till 22 Mag. 30 grains kulor i närmare 700m/s osv du...dom har ganska mycket ammo till 22mag på F&V också...varför beställa och vänta drygt en månad och betala skitdyr frakt när du kan sätta dig i bilen, köra 7min och ändå har ett bra utbud att välja på ???
Publicerat September 17, 200619 yr Författare Stort utbud? jag har varit och grävt där men hittade bara CCI hålspets och helmantel ???
Publicerat September 17, 200619 yr Stort utbud?jag har varit och grävt där men hittade bara CCI hålspets och helmantel ??? Bra utbud skrev jag .... Gräv djupare!........eller fråga nån som jobbar där....dom har fler än två sorter.
Publicerat September 17, 200619 yr Författare Har ju grävt, ska väl inte behöva lyfta bort hela inredningen? : Men Boden besöker man ju då å då som och herr Beretta kan ta hem lite skojjig ammo sååååååå 8) Kolla här bara http://www.vapex.se/webshop/index.php?cPath=265_561_271
Publicerat September 17, 200619 yr Har ju grävt, ska väl inte behöva lyfta bort hela inredningen? : Det kan du inte ha gjort...inte såvida att du bara hittade två sorter.... har varit inne i ammo rummet så sent som för en vecka sedan...å då hade dom fler sorter än CCI fmj och hålspets... iofs så kan det ju ha gått åt en j*vla massa ammo så att dom sålt slut på allt övrigt sortiment förutom CCI mellan det att jag var där och då du var där ....
Publicerat September 18, 200619 yr Tja i Boden har dom ju bara. PMC hål PMC bly Winchster hel Winchster hål S & B hel RWS hål RWS hel i .22 WMR, så vi är ju nästan helt utan skott :
Publicerat September 18, 200619 yr dptrapper! Kolla med F&V om dom inte har PMC blyspets, jag köpte det billigt där när jag hade min 22WM. PMC:n var den ammo som funkade bäst i min bössa vad gäller vettig effekt i fågeln. Jag har för mig att jag betalade 80:- för 50skott.
Publicerat September 18, 200619 yr Författare Måste kanske gräva lite till men jag frågade efter just blyspets när jag var där och då fanns det inte sa dom. Fredde har du sett 8 sorter live eller har du kikar på deras sida? ???
Publicerat September 19, 200619 yr Måste kanske gräva lite till men jag frågade efter just blyspets när jag var där och då fanns det inte sa dom. Fredde har du sett 8 sorter live eller har du kikar på deras sida? ??? Live.
Publicerat September 19, 200619 yr i fredags fanns det: cci, pmc,federal, winchester,rws och s&b ;D står mitt i hyllan tror nästan det finns fler sorter av 22mag ammo än till 22long
Publicerat September 19, 200619 yr Tja i Boden har dom ju bara.PMC hål PMC bly Winchster hel Winchster hål S & B hel RWS hål RWS hel i .22 WMR, så vi är ju nästan helt utan skott : skulle du kunna skriva priserna på ammon, jag är en stor fantast av 22Wmr och använder just nu 22mag Winchster hål och Federal helmantel som skjuter precis lika i min bössa. skjuter all fågel med denna utsökta kaliber :-* den är PERFEKT till trädskällar jakten och helt underbar att smyga på spelande orre! kan ju också säga att detta var mitt första inlägg på detta forum