Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Avskuren hälsena?

Featured Replies

Publicerat

En av mina tikar blev sprättad i bakbenet idag. Inne hos veterinären fick jag besked om att hälsenan troligen är avskuren :-( Någon som råkat ut för detta och hur gick det att komma igång med hunden igen. Var det lång rehabilitering och blev hunden helt återställd? Känns surt som fan men tyvärr sådant som händer när hundarna ligger nära in på grisarna. Denna gris var en riktigt stor och fet galt som jag efter bara 5-10 min drev fick i pass men eftersom den var så rund så bedömde jag den till en sugga fasiken vad jag ångrar min försiktighet i detta läget :-(

Publicerat

Har inget att tillföra rent konkret annat än, hoppas det läker snabbt och bra!

Tråkigt för hund och dig, lider mer er.

Publicerat

Fan vad tråkigt! Är rätt många hundar som råkat illa ut iår :(

Publicerat

Trist..

Brukar va en skadetopp i januari...

Jag antar att en del grisar börjar tröttna på hunduppvaktning.

Sen är det många suggor som närmar sig bobygge och grisning.

De surnar rejält då...

Men en hälsena som är av bör väl kunna sys ihop igen och läka ?

Publicerat

Tråkigt hoppas det går bra

Publicerat
  • Författare

Nu är hon opererad o gipsad. Det är ju ingen lyckad kombination med sårskada och gips. De kommer få byta gipset varje dag nu i början medan såret vätskar. Dessutom gör gipset att såret får svårare att läka. Hon kommer troligen att få ha gipset i 3 mån så det kommer bli en djävla massa jobb med detta o vågar inte ens tänka på kostnaden.

Misstänker också att rehabiliteringen kommer bli ganska omfattande med tanke på den långa tiden i gips.

Hur som så hoppas jag på att få hämta hem henne idag men har inte fått några besked om detta än...

Publicerat

Du är en bra och omtänksam husse som ger henne chansen att läka. Jag hoppas verkligen att hon blir helt återställd :yes:

Publicerat

Pratade med en vorstehägare idag som gått igenom detsamma, räkna med ett halvår innan full sprutt.

Publicerat

Nu är hon opererad o gipsad. Det är ju ingen lyckad kombination med sårskada och gips. De kommer få byta gipset varje dag nu i början medan såret vätskar. Dessutom gör gipset att såret får svårare att läka. Hon kommer troligen att få ha gipset i 3 mån så det kommer bli en djävla massa jobb med detta o vågar inte ens tänka på kostnaden.

Misstänker också att rehabiliteringen kommer bli ganska omfattande med tanke på den långa tiden i gips.

Hur som så hoppas jag på att få hämta hem henne idag men har inte fått några besked om detta än...

Borde väl finnas plastskenor att "montera" på som lämnar öppet kring såret. Många "gipsningar" på folk är ju med en plastskena.....

Publicerat
  • Författare

Troligen blir det plastskena längre fram. De kommer att göra någon avgjutning av gipset nu under kvällen och förhoppningsvis kommer hon att få komma hem i morgon efter att vi fått lite utbildning hur vi ska sköta om benet. Hoppas verkligen att hon blir helt återställd hon är allt för duktig och allt för ung för att få sluta sin jaktliga karriär redan. Hennes skall är helt otroligt när hon ligger på. Möjligen kan hon vara något lös i skallet då hon går på älg o grislöpor och i vissa fall kan jag önska ett större sök men ingen hund är ju helt perfekt :-)