Publicerat Januari 9, 201412 yr Det här var nog den skjukaste "jaktfilmen" jag sett...har ni några andra sjuka filmer eller klipp? http://www.youtube.com/watch?v=89UliEiQQyU
Publicerat Januari 9, 201412 yr Kan tyvärr inte se klippet du länkar till på min iPad. Har länkat till denna tidigare, den är rätt skruvad...
Publicerat Januari 10, 201412 yr Ingen av ovanstående filmer handlar om jakt, eller nja den sista kanske men heli hunt är frågan om ren utrotning och skyddsjakt mot mark och grödor, frågan är omdiskuterad här inne ett flertal gånger, utrotning av skadedjur är per definition inte något där jaktetiska aspekter kan lägger på verksamheten, de enda djuretiska perspektiv som kan appliceras är att djuren skall dödas så snabbt så möjligt, på ett sätt som inte orsakar onödigt lidande eller där djur som inte dödas riskerar långvarig stress efteråt. Jag för min del kommer inte att betala kostnaden för en heli hunt men jag skulle inte ha något emot att delta, det förefaller vara intressant och utmanande skytte./Christian
Publicerat Januari 10, 201412 yr Det finns en ganska stor mängd klipp på helikopterjakt efter gris på tuben, de säljer in det som köpjakt och blir av med ``Skadedjur´´ samtidigt. Etiskt?? Nja! men om det inte hade varit levande varelser man skjutit på så hade det nog varit ruggigt kul att göra, jag antar att man får tänja på sin skjutskicklighet ganska mycket när man gör en drive by på rörligt mål från luften . Edit ! Såg att Christian redan skrivit det
Publicerat Januari 13, 201412 yr Författare tjörnbon - min spontana tanke är att med ett rödpunkt och så nära som de flyger torde det inte vara omöjligt, ser ju ofta att piloten lägger upp sig ungefär lika hög fart som grisarna och då borde man kunna hålla rakt i. finns ju iof det som kallas "downwash" när man skjuter ksp tex men då är det nog längre håll. De skjuter väl slugs vissa av dem som ser ut att markera rätt ordentligt var de träffar vilket underlättar än mer
Publicerat Januari 13, 201412 yr Jo det känns väl dessutom som lite längre håll på filmen än det är live
Publicerat Januari 13, 201412 yr Nästan i klass med "Savage Wild" eller vad det nu heter på Outdoor Channel där de jagar vildsvin med ett gäng hundar (läs 4-5st) som hetsar vildsvinet tills det här helt utmattad då haltar någon gubbe med långt skägg fram och gör slut på vildsvinet med en treudd