Publicerat Januari 10, 201412 yr Hej! Tomas heter jag, bor utanför Umeå och är 33 år ung. Har ingen anknytning till jakt från familj eller släkt men har ändå i många år funderat på att ta jägarexamen då intresset funnits. Behövdes dock tragiska omständigheter för att göra slag i saken, då en god väns far avled blev det så att jag tog jägarexamen för att kunna ta över hans vapen. Detta är bland det bästa jag gjort då jag nu under mitt första år som jägare verkligen fastnat för detta och ser fram emot varenda tillfälle att jaga! Just nu är drömmen att få skaffa en egen jakthund, men omständigheterna tillåter tyvärr inte riktigt detta för tillfället. Har ännu inga egna jaktmarker men har jagat en hel del som gäst både i byn där jag bor och på andra jaktmarker häromkring. Har även några Östgötska vänner som vi besöker några gånger per år för gris och dovhjortsjakt. En dovhind fick bli mitt första och hittills enda skjutna vilt. Arbetar på dagarna med större underhållsprojekt på vattenkraftsgeneratorer och turbiner på lite olika platser i landet. Är normalt lite skeptisk till forum i allmänhet men har tjuvläst lite här och tycker detta verkar vara ett trevligt ställe!
Publicerat Januari 10, 201412 yr Hej! Tomas heter jag, bor utanför Umeå och är 33 år ung. Har ingen anknytning till jakt från familj eller släkt men har ändå i många år funderat på att ta jägarexamen då intresset funnits. Behövdes dock tragiska omständigheter för att göra slag i saken, då en god väns far avled blev det så att jag tog jägarexamen för att kunna ta över hans vapen. Detta är bland det bästa jag gjort då jag nu under mitt första år som jägare verkligen fastnat för detta och ser fram emot varenda tillfälle att jaga! Just nu är drömmen att få skaffa en egen jakthund, men omständigheterna tillåter tyvärr inte riktigt detta för tillfället. Har ännu inga egna jaktmarker men har jagat en hel del som gäst både i byn där jag bor och på andra jaktmarker häromkring. Har även några Östgötska vänner som vi besöker några gånger per år för gris och dovhjortsjakt. En dovhind fick bli mitt första och hittills enda skjutna vilt. Arbetar på dagarna med större underhållsprojekt på vattenkraftsgeneratorer och turbiner på lite olika platser i landet. Är normalt lite skeptisk till forum i allmänhet men har tjuvläst lite här och tycker detta verkar vara ett trevligt ställe! Skeptisk ska man alltid vara. Det är så man lär sig att går framåt. Ingen teori kan ersätta praktik . Välkommen
Publicerat Januari 12, 201412 yr Välkommen hit här kommer du att trivas. Vad för hund är det du vill skaffa dig?
Publicerat Januari 12, 201412 yr Författare Tackar! Skulle vilja ha nån form av "allätande" kortdrivare som även funkar bra på eftersök, funderat en del på borderterrier men är långt ifrån färdig med funderandet
Publicerat Januari 17, 201412 yr Herzlich willkommen bei uns! Lycka till med jakten och Östergötland, näst efter Sörmland är ju state of the art vad gäller jakt ;-) iPad Tapatalk HD