Publicerat Januari 16, 201412 yr Hej skulle gärna avsluta säsongen med några skapliga grisarbeten för finnspetsarna. Tyvärr har jag inte tillgång till några bra grismarker själv, så jag slänger ut frågan här istället. Har två finnspetsar. Den äldre är det skjutit en gris på stånd samt några av passkyttar. Tyvärr är han lite för försiktig och står gärna 5-6 m från grisen och skäller. Unghunden tror jag har potential att bli en skaplig grishund. De få gånger han haft kontakt har resulterat i en skjuten av mig, samt två påskjutna av passkyttar. Verkar få betydligt bättre tryck i ståndskallen, tyvärr har jag inte hunnit fram så jag sett honom jobba. Finns det någon vänlig själ på forumet som vill ha med oss 18/1 alt 26/1 skulle jag bli överlycklig. Bor utanför katrineholm och kan åka ca 30 mil för dagen om det bara finns nån gris på marken :-) Kontakt via pm mv/ Urban
Publicerat Januari 16, 201412 yr Du är upptagen 19/1? Fick ett återbud till våran jakt på söndag. En duktig Karelare som skulle kommit har fått en tagg i ögat o opererades i början av veckan.
Publicerat Januari 16, 201412 yr Författare Fan så synd att det var den 19. Tyvärr upptagen då jag ska besöka kalle anka i strångsjö med basseten. Skulle vara jättekul att vara med, samt att träffa dig och fått se dingo "in action" /Urban
Publicerat Januari 16, 201412 yr Det kan bli en gång nästa säsong! Mbbohman anmälde sig som frivillig om han får ordning på bilen så det verkar ha löst sig ändå
Publicerat Januari 16, 201412 yr den här sidan är fantastisk och har skapat många härliga nya bekantskaper för många av oss. gott jobbat per! hoppas det löser sig urban!
Publicerat Januari 16, 201412 yr Författare Annars kan han gå till strångsjö, låna min bil och se till att vara tillbaks när vi jagat klart.... /Urban
Publicerat Januari 16, 201412 yr Är du helt galen så fattas det hundar för en kompis till grisjakten på lördag i Lövstabruk, några mil norr om mig. Men om de har mer mer gris än er ska vara osagt.
Publicerat Januari 17, 201412 yr Typ 3, undrar om inte matte holst på forat varit där eller åtminstone hans hund.
Publicerat Januari 17, 201412 yr Författare Är du helt galen så fattas det hundar för en kompis till grisjakten på lördag i Lövstabruk, några mil norr om mig. Men om de har mer mer gris än er ska vara osagt. Sket sig. Dom hade tefan fixat hundar. /Urban
Publicerat Januari 17, 201412 yr Sket sig. Dom hade tefan fixat hundar. /Urban Synd, men det hela visar att du är tokig på riktigt
Publicerat Januari 17, 201412 yr Författare Detta är en populär post. Säger han som betalar för att åka 25 mil för att jaga dov en eftermiddag....!! /Urban
Publicerat Januari 17, 201412 yr Eventuellt kan det bli aktuellt den 26/1 på Ålberga...ska kolla hur många som anmäler sig då....återkommer. iPad Tapatalk HD
Publicerat Januari 17, 201412 yr Säger han som betalar för att åka 25 mil för att jaga dov en eftermiddag....!! /Urban Hade inte du 45 mil till fasanjakten hos Strävhår i höstas?
Publicerat Januari 17, 201412 yr Författare Eventuellt kan det bli aktuellt den 26/1 på Ålberga...ska kolla hur många som anmäler sig då....återkommer. iPad Tapatalk HD Kommer på stört!/Urban
Publicerat Januari 17, 201412 yr Författare Hade inte du 45 mil till fasanjakten hos Strävhår i höstas? näe bara 25 enkel. Strävis ska jaga dov bara ett par mil hemifrån./Urban
Publicerat Januari 17, 201412 yr Författare Lyckades förhandla mig till att få gå fritt hemma med raijo. Nu gäller det bara att få tag i någon gris också..... /Urban
Publicerat Januari 18, 201412 yr Lyckades förhandla mig till att få gå fritt hemma med raijo. Nu gäller det bara att få tag i någon gris också.....;)Kör hårt ! Kom nyckeln ? /Urban
Publicerat Januari 18, 201412 yr Författare Jodå nyckeln återbördad. Ska bara komma ihåg att skicka antes gps;) /Urban
Publicerat Januari 21, 201412 yr Författare Tänkte väcka tråden igen, då jag inte har något bokat den 26/1 samt veckan efter. Kan även tänka mig att släppa basseten om det inte dyker upp någon grisjakt. /Urban