Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hundar utan jakt 18/1 &26/1

Featured Replies

Publicerat

Hej

skulle gärna avsluta säsongen med några skapliga grisarbeten för finnspetsarna. Tyvärr har jag inte tillgång till några bra grismarker själv, så jag slänger ut frågan här istället.

Har två finnspetsar. Den äldre är det skjutit en gris på stånd samt några av passkyttar. Tyvärr är han lite för försiktig och står gärna 5-6 m från grisen och skäller.

Unghunden tror jag har potential att bli en skaplig grishund. De få gånger han haft kontakt har resulterat i en skjuten av mig, samt två påskjutna av passkyttar. Verkar få betydligt bättre tryck i ståndskallen, tyvärr har jag inte hunnit fram så jag sett honom jobba.

Finns det någon vänlig själ på forumet som vill ha med oss 18/1 alt 26/1 skulle jag bli överlycklig. Bor utanför katrineholm och kan åka ca 30 mil för dagen om det bara finns nån gris på marken :-)

Kontakt via pm

mv/ Urban

Publicerat

Du är upptagen 19/1? Fick ett återbud till våran jakt på söndag. En duktig Karelare som skulle kommit har fått en tagg i ögat o opererades i början av veckan.

Publicerat
  • Författare

Fan så synd att det var den 19. Tyvärr upptagen då jag ska besöka kalle anka i strångsjö med basseten.

Skulle vara jättekul att vara med, samt att träffa dig och fått se dingo "in action"

/Urban

Publicerat

Det kan bli en gång nästa säsong! :) Mbbohman anmälde sig som frivillig om han får ordning på bilen så det verkar ha löst sig ändå :)

Publicerat

den här sidan är fantastisk och har skapat många härliga nya bekantskaper för många av oss. gott jobbat per! 

hoppas det löser sig urban!

Publicerat
  • Författare

Annars kan han gå till strångsjö, låna min bil och se till att vara tillbaks när vi jagat klart....:blink:

/Urban

Publicerat

Är du helt galen så fattas det hundar för en kompis till grisjakten på lördag i Lövstabruk, några mil norr om mig. Men om de har mer mer gris än er ska vara osagt.

Publicerat
  • Författare

Ringer dig under morgondagen. Hur långt från dig?

/Urban

Publicerat

Typ 3, undrar om inte matte holst på forat varit där eller åtminstone hans hund.

Publicerat
  • Författare

Är du helt galen så fattas det hundar för en kompis till grisjakten på lördag i Lövstabruk, några mil norr om mig. Men om de har mer mer gris än er ska vara osagt.

Sket sig. Dom hade tefan fixat hundar.

/Urban

Publicerat

Sket sig. Dom hade tefan fixat hundar.

/Urban

Synd, men det hela visar att du är tokig på riktigt :yes:

Publicerat

Eventuellt kan det bli aktuellt den 26/1 på Ålberga...ska kolla hur många som anmäler sig då....återkommer.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Säger han som betalar för att åka 25 mil för att jaga dov en eftermiddag....!!:lol:

/Urban

Hade inte du 45 mil till fasanjakten hos Strävhår i höstas? ;)

Publicerat
  • Författare

Eventuellt kan det bli aktuellt den 26/1 på Ålberga...ska kolla hur många som anmäler sig då....återkommer.

iPad Tapatalk HD

Kommer på stört!

/Urban

Publicerat
  • Författare

Hade inte du 45 mil till fasanjakten hos Strävhår i höstas? ;)

näe bara 25 enkel. Strävis ska jaga dov bara ett par mil hemifrån.:D

/Urban

Publicerat
  • Författare

Lyckades förhandla mig till att få gå fritt hemma med raijo. Nu gäller det bara att få tag i någon gris också.....;)

/Urban

Publicerat

Lyckades förhandla mig till att få gå fritt hemma med raijo. Nu gäller det bara att få tag i någon gris också.....;)Kör hårt ! Kom nyckeln ?

/Urban

Publicerat
  • Författare

Jodå nyckeln återbördad. Ska bara komma ihåg att skicka antes gps;)

/Urban

Publicerat
  • Författare

Tänkte väcka tråden igen, då jag inte har något bokat den 26/1 samt veckan efter. Kan även tänka mig att släppa basseten om det inte dyker upp någon grisjakt.

/Urban