Publicerat Januari 20, 201412 yr Vill köpa nya kolvar till mina studsare, dels för att den ena är sprucken och den andra gillar jag inte (plast) så nu vill jag ha tips om vart jag hittar nya kolvar till mina bössor:) En tikka m55 och en mauser 98 640
Publicerat Januari 20, 201412 yr Vill du köpa färdiga kolvar eller låta göra nya? Det roligaste (och dyraste) alternativet är att köpa ett fräst ämne av valnöt eller laminat och låta en kolvmakare göra kolven efter ditt önskemål. Då får man custom-feelingen på köpet, och den är värd mycket... Men tänk efter först hur mycket pengar du vill lägga på vapnen. Annars finns det säkert beg. kolvar att hitta hos vapenverkstäder om man tittar runt. Poff-Tech har annonserat om olika kolvar såg jag på Blocket.
Publicerat Januari 20, 201412 yr Författare Ja de beror ju helt på va de skulle kosta att få de fräst, får ju inte kosta skjortan:)
Publicerat Januari 20, 201412 yr Vill köpa nya kolvar till mina studsare, dels för att den ena är sprucken och den andra gillar jag inte (plast) så nu vill jag ha tips om vart jag hittar nya kolvar till mina bössor:) En tikka m55 och en mauser 98 640 Jag vet inte om det finns några fab.stockar kvar hos Tommy. Han köpte hela lagret med reservdelar när Vapendelen såldes vidare. http://www.tommysvapenverkstad.se/Historik.aspx