Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Säsongens sista småviltsjakt för mig på lördag.

Featured Replies

Publicerat

På lördag ska jag ut för sista gången denna säsong och jaga lite småvilt. Tråkigt att det går så jäkla fort.... Ändå relativt nöjd med 3st rådjur i backen för hunden på snart 1år. Jag själv fällde inte så mycket detta dock, men det har ju sin förklarning. Blev 2st rådjur, en grävling, en bäver, men blir förmodligen mer nästa år.

Avslutar iaf säsongen skönt men att dra till Phu quoc nästa vecka.

Publicerat

Själv är sista gången på söndag. Känns tråkigt men jag är nöjd att min unghund fått springa lite, sett hans sök öka rejält varje gång han fått luktat på färska rådjur samt att han stötte fram ett rådjur som blev skjutet i söndags och då ser man verkligen självsäkerheten öka. Om man ser till vad jag skjutit i år så är det inget att skryta om: hare, änder, kråka... Men vad gör det när man får gå med egen hunn som lär sig! Nu är jag pappaledig fram till nästa säsong!

Skickat från telefonen.

Publicerat
  • Författare

rävjakten slutar ju inte förrän  till mars.. och kråkjakten i april.. så det är visst lite tidigt att börja prata om sista jakten för säsongen.. :thumbsup:

Har ingen rådjursren hund som tur är, så för mig är den slut och vad det gäller fåglar är det tyvärr ingen jakt som tilltalar mig spec. :)

Publicerat

Jakt sker med hund. Räv, bäver kråkor etc är en trevlig sysselsättning under icke jaktsäsong....:lol:

/Urban

Ah, synd då jag tänkte bjuda upp dig på vårbock. Men snart 1:a okt igen.
Publicerat

Det låter som en typisk trevlig sysselsättning under icke jaktsäsong....:D

/Urban

Publicerat

ASG-  jakt på vårbock o bäverjakt är ju väldigt trevliga sysselsättningar, som de facto är jakt även om det enligt vissa inte är det, undrar om det är frånvaron av "fryser snart ihjäl känsla" som gör skillnaden?

/CHristian 

Publicerat

Ligger nog nåt i det, för det behövs inte mkt bete för napp.

Publicerat

Känner mig manad att be om ursäkt då det börjar bli lite ot. Är egentligen inte så mycket fanatiker som jag vill göra gällande. Jagar gärna både räv, kråkor, bäver och vårbock. Händer tom att jag överväger att skjuta stänkdjur om det inte är någon hund i närheten.

Ska försöka och göra slag i saken och hålla ut jaktsäsongen till 15 maj i år, om än inte lika intensivt.

/Urban

Publicerat

Småviltsjakten börjar väl vid månadsskiftet när grisjakten är slut. Har 7 jaktdagar kvar på gris och börjar redan känna abstinens. :wink:

Publicerat
  • Författare

Jaktåret för mig innbär bara att jag anpassar mig efter vad man får jaga.

Diskriminera något vilt, skulle kännas fel... Då blir dom kränkta!

haha ja det är ju också ett sätt att tänka. Men hade jag jagat lika mkt året om som jag gör 1 oktober - 31 januari hade jag inte haft någon sambo :)

Publicerat

haha ja det är ju också ett sätt att tänka. Men hade jag jagat lika mkt året om som jag gör 1 oktober - 31 januari hade jag inte haft någon sambo :)

Om jag är hemma, lessnar frun på mig.. då blir jag ogift.

Publicerat

Det är med såna sambos/fruar kängorna räcker längre, med tanke på http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/46725-usla-kängor/  

Publicerat
  • Författare

Det är med såna sambos/fruar kängorna räcker längre, med tanke på http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/46725-usla-kängor/  

Haha ja, snittar jag utgiften på kängor / jakt kanske det ligger på 3kr än så länge och trippar sakta men säkert nedåt då dom är i bra skick än. Så det får inte sambon någon klapp på kinden för ;)