Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vad är detta?

Featured Replies

Publicerat

Fritt översatt "läskstångsstyrning".

Till en bössa som man tar av pipan på max 20 sekunder.... Ja ja, det går att sälja is på Antarktis och sand i Sahara med.

T

Publicerat
  • Författare

tack!

Publicerat

En boreguide och helt klart användbar,det har används boreguide till alla bössor i långa tider så köp inte PMTś "is och sand"snack det är bara ett sätt han har den dryga skåningen :thumbsup:

/Janne

Publicerat
  • Författare

Kan skåningar vara dryga?

Publicerat

:yes:

Publicerat

http://www.vapenvardsbutiken.se/category.html/blaser-r93/r8

Är ett annat alternativ till Blasern,jag har en sådan och den fungerar bra. Fast den från vertebrae är kortare och den kan nog passa mycket bättre om du skall ha pipan kvar i stocken när du drar pipan,om du tänkt köpa den från vapenvårdsbutiken så måste du ta loss pipan från stocken annars nyper boreguiden mot lådan och hamnar snett gentemot loppet! Nu ponerar jag bara för den från vertebrae hade jag inte sett förut.

En boreguide är en vettig investering för du slipper onödigt slitage på övergångskonan i loppet.

/J

Publicerat

Vi Skåningar är inte dryga, däremot kompletta. :biggrin:

MPK MB - Malmö

Publicerat

En boreguide och helt klart användbar,det har används boreguide till alla bössor i långa tider så köp inte PMTś "is och sand"snack det är bara ett sätt han har den dryga skåningen :thumbsup:

/Janne

Nej, jag är inte dryg - inte i detta fallet.

Ja - man har använt bore guides i långa tiden, men till vapen fast pipa.

En boreguide till en bössa man tar av pipan på tops 20 sekunder är liksom hål i huvudet. Bara et sätt att lura folk på pengar - inget annat.

T

Publicerat

......

En boreguide är en vettig investering för du slipper onödigt slitage på övergångskonan i loppet.

/J

Ehhhh, hur tänkte du nu? Varje gång du skjuter ett skott deformeras kulan under 2000-3000 bars tryck och en 900-1200 graders värme. Och du bekymrar dig om slitaget efter borsten?

T

Publicerat

Inte är jag ett dugg bekymrad att bronsborsten skall slita på konan utan min fina rostfria Dewey stång skall få en rak styrning och inte löpa över konan som en skridsko på asfalt! Läskstången slipper bli repig och konan klarar sig från onödigt slitage.

Kulans slitage är nog rätt så försumbar utan det är värmen som dödar en pipa och felaktig vapenvård! Pronto

/J med hål i huvudet

Publicerat

Även din rostfria Dewey sliter på övergånsgkonen, den är för styv till det. Skulle du oroa dig finns det alltid krympslang om själen måste få ro.

/T