Publicerat Januari 22, 201412 yr Blev två grisar idag. Kunde varit en eller ett par till.. en bom och skyttar som inte sköt. J-vla massa älg... jaga med hundar som tar älg funkar helt enkelt inte här... hade älg i varje såt. 11 på benen i tre såter... plottfia måste va sjuk... hon sket i älgarna även om hon såg två... reste sen en stor nasse som gick i pass men försiktig skytt... small inte.. sen gick de över sjöisen.. men då va jag ifatt och blåste i hornet... se på fan.. hon bröt o kom direkt till mig.... har fan alldrig hänt förut.. hon är nog sjuk... Signe fick loss minst en större gris och några älgar.. men allt för korta drev. Ett va dock klart godkänt en kvart eller nått sånt. men vet i fan på vad.... Som vanligt är ju Murphy inblandad.... vi hoppade över ett pass på ett hygge... nog fan gick Signes gris precis rakt över det hygget.... typ 100m över och helt öppet, passerade 50m från tornet... tröttsamt... Men. men.. nya tag i morgon
Publicerat Januari 22, 201412 yr Murphy vågar aldrig skjuta, men gör han det, är det fem minuter innan man ska bryta, och går det som det går..
Publicerat Januari 23, 201412 yr Författare Detta är en populär post. Ny dag.. Blackie är rätt enastående på att leta rätt på gris via åtel eller foderplats. Har där passerat en gris inom 24 timmar så hittar hon den och reser. Tyvärr blev det bom på första idag, riktigt stor sak... Polarens karelartik anslöt och det bar iväg... såg den själv när vi fick tag på tiken. Nästa släpp hittade hon en liten årsgris som bar runt en stund men broder spånhuvud hade inte ställt folk i det passet där det gick ut... sen tappade hon bort den. Misstänker att den va rätt liten. Hänt förut att de kryper ner o gömmer sig ordentligt... suggan och de andra små gick ut i ett annat obesatt pass... 6 älgar såg vi idag men luktar det gris skiter Blackie i allt annat. Så i sista såten va jag rätt sur en stund... Signe anslöt till brors fega... korsning plott/stövare som försökte skälla på grisar... Signe körde två extremkorta drev åt fel håll... inga passare på det hållet. Så ytterligare ett drev som slutade i kanten mellan två hyggen. Jag skitsur för jag fick pusha som fan men inte hjälpte det nämnvärt... Gick sen upp mot där hon släppte sista drevet. Då anslöt tiken via mitt spår. Hoppade in i granet o grovskallade 4-5 skall. Hm.. står det gris kvar ? gick in och sparkade till en gammel kullfallen trästam och ut for grisen på andra sidan. Hetsade på tiken och fullt drev rakt ner mot skyttarna. Small tre skott och grisen blev där. Kunde inte bli bättre. Stressade på neråt för hon blev kvar bakom passlinan och skallade. Ville dit fort ifall grisen levde men den va död och Signe va lycklig. Hoppas hon lärde sig nått idag... Blir vila i morgon och sen mer jakt lörd- sönd.
Publicerat Januari 23, 201412 yr Kul att det trillade en för Signe. Själv har jag gått i mina egna gristomma marker och svurit på hundarna.
Publicerat Januari 23, 201412 yr Författare Detta är en populär post. Lite film på spektaklet måste vi väl ha
Publicerat Januari 24, 201412 yr Skönt att höra att det smäller när Signe sätter efter. Kul med film, det tackar man för när man är ute och går med barnvagn med barn som vägrar äta frukost... Skickat från telefonen.
Publicerat Januari 24, 201412 yr Samsläpper dom alltid dig med Signe? Eller får du jaga själv ibland?
Publicerat Januari 24, 201412 yr Författare Samsläpper dom alltid dig med Signe? Eller får du jaga själv ibland? Ja fan.. sparkar jag inte loss grisarna blire ju inget skjutet