Publicerat September 18, 200619 yr Tja! Lite nyfiken här på en grej.. drabbades nämligen av ett gäng klick på en duvjakt och undrar om någon annan känner till något om detta? Någon som haft trassel med Rios hagelpatroner? Trapskotten eller jaktpatroner? Någon som känner till om det är någon skillnad på tändhattarna mellan jaktpatronerna (de dyrare) och övningspluggen? Har nämligen fått lite lustiga förklaringar från säljare och generalagenter.. Någon? Mvh!
Publicerat September 19, 200619 yr Tjena! Har skjutit ca 650 plugg av rios 24-grammare (bly) och det har gått utan några som helst problem. Tror du skulle ta och se över den där comforten ;D ;D Ha de!
Publicerat September 19, 200619 yr Författare Helt övertygad om att du har rätt... Skjutit ngr tusen Rio och aldrig haft problem tidigare... Mvh!
Publicerat September 19, 200619 yr Har skjutit några tusen rioskott och aldrig haft problem. 32 och 36 grams laddningar.
Publicerat September 19, 200619 yr har skjutit ca 500 rio skott på skeeten i år och inte några problem där...både i min winchester och remingtonen funkar dom...
Publicerat September 19, 200619 yr Jag och brorsan har skjutit runt 700-800st av rios jaktpatroner utan problem. Förövrigt väldigt bra jaktammunition enligt vad vi kan se.
Publicerat September 19, 200619 yr RIO:s 24 grammare har jag kört 1000 minst o jaktskott ett gäng o ingen klick här o inte hört ngn av mina kompiar som varit med om det heller. Däremot vet jag att de hade rackarns mkt eldavbrott med rio på en jakttig. Mest att de ej ladda om men inge klick. Däremot vet jag masssor som fått eldavbrott/KLICK med Gyttorps blå i år. Minst ett par st per kväll på skyttebanan. Grymt irriterande Men de hörde ju int hit :
Publicerat September 20, 200619 yr Författare RIO:s 24 grammare har jag kört 1000 minst o jaktskott ett gäng o ingen klick här o inte hört ngn av mina kompiar som varit med om det heller.Däremot vet jag att de hade rackarns mkt eldavbrott med rio på en jakttig. Mest att de ej ladda om men inge klick. Däremot vet jag masssor som fått eldavbrott/KLICK med Gyttorps blå i år. Minst ett par st per kväll på skyttebanan. Grymt irriterande Men de hörde ju int hit : Hmm omladdningsproblemen känns mer som sunkautomater än sunkpatroner.. Klick med GAFAB var ju intressant, det är väl att betrakta som en "kvalitetspatron" ;D Ska köra lite mer med dessa skott och testa så får vi se, ska köra dem uteslutande på måndag så får vi se.. Mvh!
Publicerat September 20, 200619 yr Klick med GAFAB var ju intressant, det är väl att betrakta som en "kvalitetspatron" ;DMvh! Trodde jag med tills i år. Har hört de säga att tänhatten suttit för långt in på de patroner som klickat. Många tänkte skrota sina bössor tills de fick höra att de var massor som fått desa klickpatoner i år! Förmodligen är det ett parti som misslyckats helt enkelt. Säkerligen sett minst 20st på en månad. O de e MKT.