Publicerat September 19, 200619 yr Vad för slas ammro. till rå kan ni föreslå, som inte ger för stor köttförstöring. ??? ??? kan ngn. svara snabbt! Snälla MVH. Bert
Publicerat September 19, 200619 yr Vi snackar köpeplugg här? Skjutit flest rådjur med Normas 6,5 grams blyspets. Sjukt bra knall o fall effekt men dessvärre även rätt elak i bogarna. Skjutit en del med Winchester även, vet fan inte vilken kula det var men den sköt löjligt bra i min bössa vilket resulterade i en lång radda skallskott faktiskt. Sen sköt jag en kidde bakom bogen och upptäckte att kulan var närmast explosiv så då böt jag. Sköt med Federals köpeskott, både Sierra kulan och Nosler PT och nja.. Sierran sköt flackt som fan men ingen av dem var speciellt övertyganden när det gällde att lägga rådjuren på plats. Nu skjuter jag med Lapua Mega och den går bra, skjuter ffa tätt och flackt och har väl hittintills lagt rådjuren bra på plats. Köp fler sorter och testa vilken som går bäst i din bössa. Tror att du ska kunna få tag på Norma Oryx nu i den kalibern.. Sen har Nitex även en patron där de toppat laddningen med en Grand Slam kula som är bra tycker jag men sköt kasst i min bössa. Finns inga genvägar, bara att testa sig fram. Mvh!