Publicerat Januari 25, 201412 yr Jag har skitfina vapen och fina sikten, men tex när jag går med merkeldrillingen så känns det lite bättre än annars. kort o smidig! fördelen no1 är just kort o smidig på ett brytvapen, för även om du väljer en ds drilling i 6,5 med 65cm pipa så är det ett kort vapen! är det nån som testat en serie tex från Merkel ds 9,3x74 en dsd 8x57 och två kaiber 20 dsd 8x57 och en 20 kaliber kanske även en enkelstudsare i 6xc! En ren dsd med 3x 9,3x74 ska ju va med! vad tänker ni? Är alltid en kombo ett sämre alternativ mot hagelbössan/studsaren eller finns det lägen då den är lika bra? snyggare är dom alltid.
Publicerat Januari 25, 201412 yr Kul ide, börja med att köpa en dubbelstudsardrilling och en kipplauf, på med lite olika sikten sen tror jag inte man behöver så mycket mer (bortsett från hagel och 22a). Har själv en 961l och har skjutit allt från iller till älg med den. Ska bara bestämma mig för vilken optik jag ska ha på den innan jag är riktigt nöjd. Växlar mellan 1-4, aimpoint och öppna. Nästa år blir det nog ett docter sight i maklick och ett 1,5-6x42 i vridet. Såvida man får pengar över vilket är föga troligt.
Publicerat Januari 25, 201412 yr Istället för kipplauf så kan man ju köpa min el. någonannas SL2:a väger ju som en Kipplauf men har ju även en hagelpipa //Danielj