Publicerat Januari 26, 201412 yr Tänkte köpa min första åtelkamera. Vet inte så väldigt mycket om dom. Det som jag vill ha är att det INTE ska vara blixt när det tar kort på natten. Tid och datum vill jag se, men det kanske är det på alla? Mms funktion behöver jag inte ha eftersom den ska vara vid en rävåtel och jag vill inte ha 100 kort på skator och kråkor. Vilket märke och modell rekommenderar ni?
Publicerat Januari 26, 201412 yr SG 550. Bra kamera, med eller utan gprs/mms. Om du vill ha bilder på skator m.m ställer du ju själv in på åtelkameror. Tar du piersenc low får du inte kort på några smådjur, tar du high får du kort på allt som rör sig supernöjd med kameran i helhet (jag kör med mailfunktionen)
Publicerat Januari 26, 201412 yr Författare SG 550. Bra kamera, med eller utan gprs/mms. Om du vill ha bilder på skator m.m ställer du ju själv in på åtelkameror. Tar du piersenc low får du inte kort på några smådjur, tar du high får du kort på allt som rör sig supernöjd med kameran i helhet (jag kör med mailfunktionen) Okej. Ska kolla på den Annars sitter det vell ett minneskort i den som är bara att trycka in i datorn?
Publicerat Januari 26, 201412 yr Yes, men det får man oftast köpa till själv. Så är det smidigt att bara låta kameran sköta sig själv och bara byta batteri 2ggr/år
Publicerat Januari 31, 201412 yr Uppar denna lite, noterar att det är en kille i Katrineholm, Pierre som säljer en kamera som iofs är billig men där han inte skriver ut märke, är det någon som har handlat av honom. /Christian
Publicerat Februari 1, 201412 yr Sg550 eller 582 funkar bra för pengarna. Ingen blixt men den blinkar rött vid varje kort men det brukar djuren inte reagera på. Bifogar bilder jag fått av en kompis ;-) iPad Tapatalk HD
Publicerat Februari 4, 201412 yr Författare Då har jag beställt en sg 550. Hur långt från åteln har ni era kameror?
Publicerat Februari 4, 201412 yr Bra bilder = nära och lågt. Max 5-10 m ifrån. Bäst bilder 3-4 meter. Sätt den så högt och på ett träd så inte gris eller hjort kan komma åt den oavsiktligt. iPad Tapatalk HD
Publicerat Februari 4, 201412 yr Författare Okej. Har inget träd vid rävåteln men jag får slå ner något ca 5 meter från den