Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kostnader för datatrafik från Tracker G500

Featured Replies

Publicerat

Funerar lite på kostnader för datatrafik från halsbandet (G500FI) till trackers server och har hittat denna info:

http://www.peters.se/Live%20kostnader%20med%20Telia%20090517.pdf

Inte så särdeles dyrt kan jag tycka. Då borde det alltså fungera med ett vanligt kontantkort från Telia och några hundringar per år?

Jag blir lite lur på sista meningen:

"När man kör A-GPS i bandet och i telefonen kostar det 2-3 öre/tim/enhet."

Jag hade för mig att A-gps är en funktion som använder triangulering mellan mobilmaster för att ge en ungefärlig position, viket gör att enheten inte söker efter alla sateliter runt hela jorden, utan bara efter de som kan vara aktuella. Förbrukar det data?

Har hört att det på nya G500 finns en funktion där man kan få halsbandet att pipa. Någon som vet om det stämmer? Hade varit klockrent att lära jämten den signalen, så husse kan hålla kväll när det passar.

Dum som jag var tog jag nyss ut en iphone som jobbtelefon. Har fått tag på en Samsung med Android 2.2 att ha till pejlen, men till mitt privata nummer som jag nästan aldrig använder har jag ett urgammalt Halebop kontantkort. Vad finns det för vettiga alternativ för en telefon som i princip bara skall användas till pejlen 6 månader om året?

• 2 months later...
Publicerat

Du kan använda ett dubblett simkort. Det är ett helt annat nr men är kopplat till det första kortet.

Jag har även kört en separat telefon i ett halsband där vibration och signal har tränats in som inkallningssignal.

Funkade utmärkt , speciellt på skenälg.

• 2 weeks later...
Publicerat

Telias kontantkort går att ladda med ett "fastpris för surf". 49kr per månad alt 299 för 6 månader. Max 1GB per månad men det räcker gott för Tracker.

Som jag förstått de förbrukar A-Gps lite extra data.