Publicerat Januari 31, 201412 yr Det finns en hel del modeller på tradera om man söker på jaktradio, bra specar mm på dom men är det bara skit eller inte, 2 st för 1000kr?! och ännu billigare. Man blir nästan sugen att prova någon. Har någon testat att köpa en sådan??
Publicerat Januari 31, 201412 yr handlar direkt från kina. brukar kosta mellan 300-600/apparat. Oftast riktigt ok. Och När batteriet inte funkar längre, köper man ny, och bättre apparat. Men jag byter inte ut min Icom... i första taget.
Publicerat Februari 1, 201412 yr Har oxå haft en kinaradio (Puxing) Funktionen var hel ok, men mina jaktkamrater klagade på att jag hördes väldigt dåligt. Alltså inte räckviddsmässigt utan ljudet, jaktledarens beskrivning "Det låter fan som du oxå är i Kina" Har en ICOM som jag aldrg kommer byta. Prohunt basic för under 2000:- Kinaradio har jag bara som reservradio numera
Publicerat Februari 24, 201412 yr Puxingradion har micken bakom ett litet hål på framsidan, tar du upp hålet lite så blir ljudet klart bättre. Dock måste du vara försiktig så att inte micken skadas. Bästa sättet är att plocka isär radion för att göra det. Alternativet är att använda extern mikrofon eller handsfree.
Publicerat Februari 24, 201412 yr Har en Ronson (?) från Kina o den har funkat klockrent i två säsonger. Kommer att köpa en ny Kina apparat när detta lägger av.
Publicerat Februari 25, 201412 yr Har en Lafayette jaktradio som jag hade tänkt använda som sänke någon gång då jag ska fiska, det är väl ungefär det den duger till. Har iofs haft den i 10år med jag har aldrig varit riktigt nöjd med den. Nä nästa blir nog en icom.........
Publicerat Februari 25, 201412 yr Liksom många andra så tror jag INTE man skall snåla med pengar om man vill ha en bra jaktradio med bra kvalité batteri och ljud Icom ftw
Publicerat Februari 26, 201412 yr "If you buy quality you only cry once" Icom eller Albecom...punkt! Det är ju sant för det mesta. Jag har en Icom som jag tog över från farsan, han köpte den någon gång under första halvan av 90-talet har jag för mig. Still going strong.
Publicerat Februari 26, 201412 yr Jag kör också med en Lafayette och har väl samma åsikt som Streif!! Den funkade ok i slät terräng men hemma där Bergen pekar åt alla håll så håller inte räckvidden.. Jag inbillar mig också att det är skillnad på olika apparater av samma modell...
Publicerat Februari 26, 201412 yr Jag kör också med en Lafayette och har väl samma åsikt som Streif!! Den funkade ok i slät terräng men hemma där Bergen pekar åt alla håll så håller inte räckvidden.. Jag inbillar mig också att det är skillnad på olika apparater av samma modell... Jag och brorsan hade samma erfarenhet, vi tröttnade på den kassa räckvidden och funktionen på Lafayette så vi bytte till Icom. Haft dem i två säsonger och räckvidden är grym och har funkat runt bergen här utan att behöva en skogsantenn, batteritiden är oslagbar!
Publicerat Februari 27, 201412 yr Jag fick byta original batteriet ganska tidigt 1,5år för att det var skit! Efter att jag köpte det nya så är batteritiden ok men som sagt räckvidden är ingen vidare. Det blir säkert Icom för min del också när det är bytes dags men jag använder inte radio så ofta så den har låg prio i inköpsdjungeln!! Det finns så många andra saker som är roligare att köpa
Publicerat Februari 27, 201412 yr Den senaste väskan med två Lafayette radio brorsan köpte fungerade inte så det var till att skicka iväg och få pengarna tillbaka! Det har du rätt i, det finns roligare saker att köpa Men jag tycker att älgjakten är seg och fruktansvärt tråkigt att sitta still länge och lägger man på att man inte kan höra vad som händer så är det plötsligt inte ett låg prio köp!!
Publicerat Februari 27, 201412 yr Fritid o vildmarksliv i piteå har en kampanj på icom progunt 34nånting för 2500kr. Icom är ju bra så löp o köp.