Publicerat Februari 2, 201412 yr Jag måste åka till Skottland och jobba någon gång under 2014, gissar att det blir i Sep/Okt. Kommer att hålla till runt Falkirk. Tänkte ta en hyrbil och åka upp till något trevligt ställe och jaga hjort 2-3 dagar. Vill inte blanda in någon svensk arrangör utan boka direkt. Någon som har tips på vart jag ska åka? En googling visar att det finns otroligt många arrangörer och det är svårt att bedöma vilka som är bra.
Publicerat Februari 2, 201412 yr Jag har en vän som har jakten på ca 60 olika estates i Skottland, Väldigt fina jakter. PM så ska du få lite kontaktuppgifter, Dock bör man boka dessa med en god framförhållning.
Publicerat Februari 16, 201412 yr En nyfiken fråga , hur mycket får man räkna med att lägga ut för en sådan jakt ? Kaliberkrav ?
Publicerat Februari 16, 201412 yr Beror alldeles på, går att komma undan rätt bra i pris, sen kanske man vill skjuta hind o kalv istället och då blir det ännu billigare.
Publicerat Februari 17, 201412 yr Kaliberkrav ? 243win är min för kron/sika i skottland, möjligt att gränsen är definierad till 6mm.
Publicerat Februari 18, 201412 yr 3 dagars jakt efter hind och kalv ligger under 10.000sek inkluderat nästan allt utom flyg. Priser för flyg börjar runt 1000lappen beroende på när man bokar. Det blir även billigare ju fler man är... Jag skulle dock kombinera hjortjakt med rough shooting och lite annat skoj. Kaliberkrav är mycket riktigt 243win.
Publicerat September 9, 201411 yr Jag måste åka till Skottland och jobba någon gång under 2014, gissar att det blir i Sep/Okt. Kommer att hålla till runt Falkirk. Tänkte ta en hyrbil och åka upp till något trevligt ställe och jaga hjort 2-3 dagar. Vill inte blanda in någon svensk arrangör utan boka direkt. Någon som har tips på vart jag ska åka? En googling visar att det finns otroligt många arrangörer och det är svårt att bedöma vilka som är bra. fick du ångar tipps på jakt i Skottland jag har planer att åka till Skottland och jaga mvh mikael