Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Krieghoff drilling något att ha?

Featured Replies

Publicerat

Går i tankarna att köpa en drilling och har hittat en kandidat, jag bor i Finland så utbudet är inte särskilt stort och undrar då om denna är något att ha ? :happy:  http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Drillinki_Krieghoff_Trumpf_16_70_7_57R_22wmr_sisap_10028286.htm

Det är alltså en Krieghoff trumpf och en medföljande innerpipa i 22 magnum. Innerpipan i sig är väl något jag har svårt att hitta användning för men kan vara bra att ha! Vad tycker ni om priset som är och hur är kvaliteten på dom här drillingarna?

Drillingen kommer att användas 95 % till rävjakt med stövare så vad rekommenderar herrskapet för sikte? har tittat på ett docter holografiskt. :smile:

Publicerat

Bra drilling till rätt pris, sikte? Du skal inte ha något sikte alls monterat för rävjakten, men det är min åsikt. /CHristian

Publicerat
  • Författare

Har talat med gubben som äger vapnet nu och han säljer den för 1900 euro. Vet ni något hur kulsiktet är när man byter om till kulpipan? eller siktar man bara med "hagelkornet" ? Och kulkalibern, hittar man fabriksladdade varmintpatroner till den?

P.g.a. min dåliga finska så har jag svårt att fråga såna saker via telefon! Tro det eller ej :happy::tongue:

Publicerat

Fabriksladdade varmintpatroner blir nog svårt. Rekommenderar att du laddar med så tung kula som möjligt då de öppna riktmedlen brukar vara anpassade för detta. Testa S&B spce 173gr, den ska vara rätt köttig trots sin vikt.

Publicerat

Fin drilling,bra kvalitet. Det är ju hakmontage på den så du får räkna med en slant för att montera ett nytt sikte kanske.

Säger inte att det är fel, men hur ofta använder man kulpipan på en räv i bra fart framför en stövare? Inte lättaste skotten precis.

Publicerat

Man kan vissla/hojta fast den på lite håll. :)

Publicerat

håller med upptag där, när kommer man använda kulpipan? altså just till räven. men som trädskällarbössa, o rådjur osv är den ju guld.