Publicerat Februari 4, 201412 yr Jag vill veta era åsikter och erfaranheter angående Hälleforsarn som löshundsjakt på älg. Dom jag själv stött på under jakt har i regel bara varit duktiga hundar, och duktiga på att ställa älg .m.m. Det finns ju inte så många av dom men skulle vara kul o få höra era erfaranheter. För det är verkligen en hund på Frammarsch;)
Publicerat Mars 11, 201412 yr Ska skaffa en hälleforsare inom dom närmaste åren, förhoppningsvis ska väll hunden i jaktlaget ge en kull... Gillar dess utseende/storlek och mentaliteten....men det viktigaste är ju såklart att man får ett bra ämne att forma
Publicerat Mars 12, 201412 yr Får faktiskt erkänna att jag också är lite nyfiken på dem. Någon som har jagat gris med någon Hälleforsare?
Publicerat Mars 12, 201412 yr Får faktiskt erkänna att jag också är lite nyfiken på dem. Någon som har jagat gris med någon Hälleforsare? Har du gett upp hoppet för damlaget och letar grönare gräs på andra sidan ån
Publicerat Mars 12, 201412 yr Har du gett upp hoppet för damlaget och letar grönare gräs på andra sidan ån Nja mina kräk har jag väl aldrig haft några förhoppningar om... Men nyfiken på andra raser kan man ju va. Tycker det verkar va en exteriört lämplig hund för grisjakt.