Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trimmat trycket på min Cz455, vilken skillnad.

Featured Replies

Publicerat

Härligt. Vad köpte du för kaliber?

Väntar också på en CZ 455, tänkte jaga ripa med 17hmr i år.

Publicerat
  • Författare

22lr med matchpipa och en 17hmr med vanlig. Tänkte att med det där sugrörshålet så blir det alldeles nog mycket massa runtom för att det inte ska behövas mer. Det är nog tungt att släpa runt på mer bössa än vad man behöver utan att lägga på ännu mera vikt.

Publicerat

Monterade mitt yodave kitt för någon månad sedan och det blir en stor skillnad. Kul men liten nervöst att agera vapensmed men det var väldigt enkelt att montera. Tog svart pin och näst mjukast fjäder vill jag minnas.CZ 455 Thumbhole 22lr/17hmr

Publicerat

Fick licens på min 455 evolution i fredags men hinner tyvärr inte hämta den än på några veckor. Tyckte trycket kändes bra då jag kände på den i affären. Men får väl se om det blir att beställa ett kit, är alltid roligt att leka vapensmed :)

• 3 weeks later...
Publicerat

Fick hem min idag och hade förmånen att få låna en inomhushall med femtiometersbana nu ikväll för inskjutning. Bössan skjuter grymt bra men jag börjar hålla med om att trycket inte är helt ok. Lite svårt att förklara det hela men har ett kort "tungtryckt" släp innan det börjar gå lätt några millimeter och sen är tryckpunkten helt ok. Blir man av med det "första" släpet om man installerar kitet ni nämner ovan?

Publicerat

Yodave-kittet ger ett rent direkttryck.

Publicerat

Hur svårt är det att montera? Har sneglat på det där ett tag nu...

Publicerat

Sök på youtube, där finns instruktionsfilmer.

Publicerat

Hur svårt är det att montera? Har sneglat på det där ett tag nu...

Inte särskilt svårt. Har gjort det en gång och skulle inte tveka att göra det igen. Instruktionsfilmer på youtube är bra hjälp och det följer med en bra manual.  

• 2 years later...
Publicerat

Vart köper man billigast och lättast ett sådant kit?

Publicerat

http://www.yodaveproducts.com/

Kommer på brevlådan inom några dagar.

• 5 months later...
Publicerat

Hej

Jag är ny på forumet och kommer förhoppningsvis att få hämta ut mina bössor innan våren. En av dom är just en CZ455 Varmint, ang trycket, flera har sagt att original-trycket blir mycket bra om man justerar den, utan att behöva ersätta nåt. Bara att dra muttern medurs (ner mot tryckaren) för att lätta på spänningen på fjädern. Och den ska väl då bryta runt 7-800 gram då. Är det nån som har testat detta och blivit missnöjd?