Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

skillnad på 22mag och hornet

Featured Replies

Publicerat

hej alla jägare jag undrar vad de  är för skillnad mellan 22mag och hornet?

mvh degxter

Publicerat

22 win Mag är kantantänd och ej möjlig att ladda om. Normal fart ligger strax över 500 m/s kulvikt runt 2,6-3,2g. 22 hornet är centralantänd och går bra att ladda själv farten är runt 550-850 m/s med kulvikter från strax över 2 - 3,6 g om man laddar själv annars så är standardvikt ca 2,9 gram. 22 win mag är mycket billigare om man inte laddar själv, med hemladdat så ligger priset ungefär lika. 22 hornet vinner prestandamässigt över en 22 win mag men hemmaladdning är nästan ett krav för att ha råd att skjuta. Många tycker att horneten är snällare mot viltet och där är jag en av dom. Nu sticker jag ut hakan och ber om mothugg men att diskutera kaliberval är som att diskutera politik vi har alla olika erfarenheter.(skulle ha behövt en smiley med blåtira) Hittar du en 22 win mag som skjuter riktigt bra och vill ha en klass 3 bössa för håll upp till runt hundra meter så är det inte så mycket att diskutera om du inte laddar själv. Behöver du 50 meter till och i nödfall med riktigt bra väder 100 m till och dessutom handladdar så är nog en 22 hornet ett bättre val.

Publicerat
hej alla jägare jag undrar vad de  är för skillnad mellan 22mag och hornet?

Skillnad? det vet väl varenda jägare med självaktning att Hornet:en är myyyyycket bättre ;) ;) :D :D

Ang. köttförstöring så håller jag med Nils, Hornet:en är "snällare" mot viltet vad gälller köttförstöringen men "dräper" bättre.

Laddar du själv är valet givet, Hornet!!!

Publicerat
  • Författare

okej jag tackar för svaret nja laddar inte så mycket själv har just börjat med det

Publicerat

Då råder det ingen tvekan om det ären klass tre kaliber du ska ha. Leta en Hornet!