Publicerat Februari 10, 201412 yr Vad är ett rimligt pris för styckad Älgkalv? Skickat från min HTC One via Tapatalk
Publicerat Februari 10, 201412 yr Ca 70-70kr/kg anser jag är rimligt. Vilthandlarn hemma betalar 50 kr/kg för flådd älg. Styckning ca 5-7kr/kg samt att ben och annat försvinner. Vet inte exakt, men gissar att det borde hamna i dom krokarna. /Urban
Publicerat Februari 10, 201412 yr 60-70 kr/kg baserat på slaktvikten..slakterier som håller på med vilt och vilthanteringsanläggningar betalar ofta 50-53 kr och då behöver man inte ens flå och stycka dom. Ett slakteri som jag jobbade på betalade 53 kr av skogsbolag och då hämtade vi tom. älgarna ingen ide att sälja för billigt alltså
Publicerat Februari 10, 201412 yr Pratade med styckare på vad man kunde ta för kalv svaret var ca 100 kr kilo,, Sålde älgkalven styckad för 90 kr/kilo till bekant så jag tog lite lägre där,, Sålde en kvart på vuxen i fjol där låg jag på 80 kr /kilo tog ca 30 min så var kvarten såld,, Så lägg dig på 90-100 kr kilo styckad sen säljer du den privat inte via slakteri ,,