Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

22 hornet ammo runt Stockholm

Featured Replies

Publicerat

I väntan på licens tänkte jag fråga om ni vet av någon butik som har ammo till 22 hornet med utgångspunkt i stockholm? Var inne på Walter borg men de hade bara nån winchester-ask. Är främst ute efter rws men andra märken är också intressant

/Alex

telefonskrivet

Publicerat

Du kan ju kolla med svante i uppsala om det inte är för långt. .

Publicerat
  • Författare

Du kan ju kolla med svante i uppsala om det inte är för långt. .

Näe det är inte så farligt långt, tack för tipset!

telefonskrivet

Publicerat

Ring först, o om du ändå är ut på vägen, kolla med Enköping och Västerås också, att hitta 22H till rimliga priser är rätt svårt tror jag. /Christian

Publicerat
  • Författare

Ring först, o om du ändå är ut på vägen, kolla med Enköping och Västerås också, att hitta 22H till rimliga priser är rätt svårt tror jag. /Christian

Jo det är lite för långt för att åka blint. Ja det är väldigt trist att det ska vara så :-( på wb var förklaringen att det är en norrlandskaliber :-/

telefonskrivet

Publicerat

Jag har Winchester både blyspets och hålspets, gillar dem! RWS.. osäker men i 22 Magnum världen så är de så in i bengen mycket dyrare än allt annat och kör de samma race med Hornet pluggen så..usch typ.

Publicerat

Tråkigt, det är en trevlig kaliber, särskilt dämpad, iofs inget för oss dödliga, har ju en 22WMR pipa till kvadden, med 40 och 50 grains kulor anser jag att en 22H enbart har en fördel mot WMR, den är omladdningsbar, den död och precision som min WMR ger matchar den som 22h gett och det till ett mer modest pris. /Christian

Publicerat

Tråkigt, det är en trevlig kaliber, särskilt dämpad, iofs inget för oss dödliga, har ju en 22WMR pipa till kvadden, med 40 och 50 grains kulor anser jag att en 22H enbart har en fördel mot WMR, den är omladdningsbar, den död och precision som min WMR ger matchar den som 22h gett och det till ett mer modest pris. /Christian

Kul att du fått din wmr pipa att skjuta!! 

Känner mej lite besserwrissig eller nåt idag, du glömde en fördel jämfört med 22 mag.. tänk Mike..dec-feb..  :yes:

Publicerat

. tänk Mike..dec-feb..  :yes:

Älskar min Hornet :tongue: vinst varje gång!

/Mike

Publicerat

Jag har en del Sako fabriksammo om du vill köpa. Kolla robsoft köp och sälj.

Mvh Anders

Publicerat

Mitt i Sthlm ska tilläggas.

Publicerat

lite ot men har du provat dom 22wmr skotten du fick av mej på tdi13?

funderade mest om du fick dom att skjuta tätt ?

Publicerat
  • Författare

Jag har en del Sako fabriksammo om du vill köpa. Kolla robsoft köp och sälj.

Mvh Anders

Ja det hade varit intressant men tyvärr har jag nog nånstans runt 8 veckor kvar innan ansökan är behandlad.. Men tack ändå

telefonskrivet

Publicerat
  • Författare

Jo nog är det säkert så men jag gör än så länge inte av med så mycket ammo att jag ruineras av 22 hornetpriserna. Hade en quad i 22wmr tidigare och det var då inget fel på den kalibern men nu är ju bössan jag väntar på i 22 hornet :-)

telefonskrivet

Publicerat
  • Författare

Jag har Winchester både blyspets och hålspets, gillar dem! RWS.. osäker men i 22 Magnum världen så är de så in i bengen mycket dyrare än allt annat och kör de samma race med Hornet pluggen så..usch typ.

Jo det lär väl bli att testa de sorter man får tag på såklart men tänkte kolla om andra märken fanns tillgängliga. I min quad gick dock rws grymt mycket bättre än någon annan jag testade så det var snudd på värt det :-D

telefonskrivet

Publicerat

RWS skjuter tätt i de flesta bössor men är fruktansvärt trötta......krokig kulbana blir bara förnamnet.

/Mike

Publicerat
  • Författare

RWS skjuter tätt i de flesta bössor men är fruktansvärt trötta......krokig kulbana blir bara förnamnet.

/Mike

Ofan det hade jag ingen aning om :-o

telefonskrivet

Publicerat

Mördarmusen- jag kommer att återkomma till dig och det inom kort. /CHristian

Publicerat

Mördarmusen- jag kommer att återkomma till dig och det inom kort. /CHristian

ser med spänning framemot det