Publicerat Februari 11, 201412 yr Detta är en populär post. Käkträff, underkäken avskjuten, tänder på skottplats. över 1,5 km innan kontakt, avslut efter 2,6 km från skottplats. Ska va ärlig o säga att jag inte vet vilken riktpunkt skytten hade. De hade testat med en hund igår kväll som inte kommit ifatt. Blackie verkar lyckas hitta och få kontakt med de mesta. Hennes akilleshäl är ställandet... står det är det mer på grisens villkor. Bra markkännedom och vart killen skulle ta pass och lite tur så löste det sig
Publicerat Februari 11, 201412 yr Bra jobb, hemsk skada att gå med. Svälta ihjäl tar tid Skickat från telefonen.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Bra jobbat N,S men vad håller skytten på med? varför sikta han mot huvudet
Publicerat Februari 11, 201412 yr I hopp om att få den på plats antar jag? Sätt smällen i maskinrummet och spåra en bit så slipper man onödiga risker. Skickat från telefonen.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Författare Bra jobbat N,S men vad håller skytten på med? varför sikta han mot huvudet Om han gjorde det eller inte, har jag ingen vetskap om... tyvärr. Finn sju lite olika senario o man vill spekulera.. De va två grisar framme. om sen ha sköt när grisen va i rörelse framåt och höll fram för långt eller om han siktade på skallen och sköt för lågt vet jag inte. Eller för den delen så kan ju grisen skyggat och backat. Han har skjutit massor av gris där intill samhället. Kommunjägare tror jag. Mycket skytte osv så kan det nog va lätt hänt att bli övermodig....
Publicerat Februari 11, 201412 yr Mycket bra jobbat att få tag på en sådan Har du provat att släppa på en bättre ställare när blackie väl fått kontakt med någon skadad gris?
Publicerat Februari 11, 201412 yr Författare Mycket bra jobbat att få tag på en sådan Har du provat att släppa på en bättre ställare när blackie väl fått kontakt med någon skadad gris? jo.. problemet är att de brukar inte hinna med.... Sen när det blir stopp om nu Blackie blir efter så kommer hon ju in som ett tåg o då går de loss igen. Optimalt vore att ha en "catch" hund i vissa lägen... Men tiken tröttar ofta ut de grisar som bara springer. Det tar stopp någon gång men det tar tid... vilket inte är optimalt. Men visst har jag skjutit många på stånd för tiken, men då är det grisen som väljer att stå.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Författare Detta är en populär post. Vi får väl ha en film oxå. ingen action direkt...
Publicerat Februari 11, 201412 yr Käkträff, underkäken avskjuten, tänder på skottplats. över 1,5 km innan kontakt, avslut efter 2,6 km från skottplats. Det var rejält vad vildsvinet pinnade iväg. Vildsvinen verkar vara rejält tåliga när det gäller ta käftsmällar, kan tänka mig att chockvågen från skottet borde sänkt djuret men inte. Vad sköt skytten med för kaliber och kula?
Publicerat Februari 11, 201412 yr Det finns nog inte många hundar som blackie, Riktigt roligt att fått flja med på resan genom dina filmer och inlägg uppskattas verkligen. /Fredrik
Publicerat Februari 11, 201412 yr Författare Det var rejält vad vildsvinet pinnade iväg. Vildsvinen verkar vara rejält tåliga när det gäller ta käftsmällar, kan tänka mig att chockvågen från skottet borde sänkt djuret men inte. Vad sköt skytten med för kaliber och kula? Kaliber o kula vet jag inte. Grisen slog dit på stället o ramlade ner i ett djupt dike men hoppade upp efter en stund tog sig lätt ur diket och passerade det en gång till innan det bar iväg. Alla djur klarar en käftsmäll och har sen alla lemmar i behåll och kan kuta som fan...
Publicerat Februari 11, 201412 yr Snyggt jobbat som vanligt! Helt otroligt ihärdiga både du och Blackie.