Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

På jakt med Lotta o Leif

Featured Replies

• Svar 123
  • Visningar 16,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jo nu skall GW skida efter toppfågel, gräva efter grävling o släpa fram galtarna ur granplanterningarna alldeles själv...å visa hur det går till.

• Stalkern
    Stalkern

Finns väl en anledning till att det heter ZOO. Tramisgt tramsigt tramsigt... nä reklamradio slutade jag lyssna på för länge sen.,   Alex Schulman... tja man tycker nästan synd om killen. Vem är han,

• Men när jag tänker efter.. är inte detta egentligen ganska klockrent? En del "dötid" är ju trots allt med och då kör hon ju intalade monologer kring sina egna tankar kring skeendet... Jag vet inte hur

Publicerat

Alex ja, denna vandrande företrädare för genpoolens grunda del, har jag i ett tidigare liv sett till att skicka ut från krogen fler gånger än vad jag vill låtsas om, alla era åsikter, uppfattningar, farhågor med mera kan bekräftas, även efter att mannen skaffat barn är han ett talande kloakrör för bruket av preventivmedel.

Bekymret att närma sig en sådan individ är att det väldigt fort blir på hans nivå och där är han ju mästare, det enklaste är att bojkotta, bortse från och ignorera, till slut upphör han att noteras. /Christian

Kan man inte be socialen rädda barnen?

Publicerat

Bästa jaktprogrammet som gått på länge

Publicerat

Bästa jaktprogrammet som gått på länge

+11

Publicerat
  • Författare

Kul att höra Leif säga fula ord då han bommat. Sen då dom jagade kråka då dom skulle äta om dom sköt en kråka. Underbart program detta.

Publicerat
  • Författare

Återigen ett bra och intresant avsnitt.

Publicerat

Fan va bra det är! Tror att det jaktliga lyfter och kommer fram så fantastiskt mycket bättre tack vare unge herr Svensson!

Publicerat

Fan va bra det är! Tror att det jaktliga lyfter och kommer fram så fantastiskt mycket bättre tack vare unge herr Svensson!

Kan inget annat än hålla med angående herr Svensson. Väldigt kul att han dessutom får mycket skärmtid! 

Publicerat

Tycket att serien är bra rakt igenom med intressant perspektiv. Känns dock som att det spelas lite extra på dramatiken när vilt fälls.

Kanske för att blidka en viss del av publiken.  

Publicerat

Mmm eller så är det som så att "dö"tiden innan skott är totalt dominerande och det i sig är "dålig tv"  :biggrin:

Publicerat

Sant

Publicerat

Håller fullt med dig hippen, fast jag måste erkänna att mina tankar på pass är alldeles för diffusa/skruvade för att göra sig på tv:D

mvh/Urban

Publicerat

Jag tycker fortfarande att detta är bra pr för svensk jakt.

Publicerat

Tänk, för mig är det precis raka motsatsen. När Lotta (eller någon annan för den delen) tar sig tiden och lägger energi på "rådjursavföring" eller hur suggan "bonat om i barnkammaren" blir jag glad på riktigt. För det är detta som till stor del är jakt i min värld och i mina ögon. Att samla på sig kunskap och erfarenhet om djur, natur och dess totala samspel ger själva jagandet en annan dimension.

Att förstå varför djuren gör "si och så", varför de väljer de vägar de gör m.m är sådant jag finner intressant och fascinerande. När jag väl förstår allt detta får själva beskattningen av stammarna en mycket tydligare bild.

Ger inte mycket för "Mr X" eller "Miss Y" som fäller vilt på film i samma takt som mullvadarna ska klubbas ned under en

fem-kamp attraktion på Lisseberg.

Jag håller med! Det blir snabbt tråkigt att titta på klipp där varje sekvens börjar 2 sek innan det djur skjuts och slutar efter 2-3 slowmotions precis efter, för att gå vidare till nästa actionscen.

Jag vill veta förutsättningar, ta del av förberedelser, höra hur jägaren tänker och smaka på stämningen (inte hårdrocksmusik). Att det blir lite personligt tycker jag är positivt.

Plus att skildra naturen i mina ögon.

Det blir så mycket bättre med förspel skulle man kunna säga

Publicerat

Håller fullt med dig hippen, fast jag måste erkänna att mina tankar på pass är alldeles för diffusa/skruvade för att göra sig på tv:D

mvh/Urban

Är nog där med, tankarna gör sig nog inte i media stundtals  :tongue:

Publicerat
  • Författare

Fattar inte igentligen varför det alltid blir lite gnäll när det änligen visas jakt i SVT, det är inte ofta stora tungrodda SVT visar jakt. Sen betänk detta är SVT då måste det göras på ett visst sätt.

Micke Frödin berättade då dom gjorde en del fiske program för just SVT så fick dom order att en dag inte fiska dom skulle åka upp o ner för en flod för att få bra naturbilder. Han sa det var bara att gilla läget för att få göra ett fiske program i Tunga SVT.

Men framför allt är det bra att dom kan visa jaktinslag på SVT då många som jobbar där har svängt från Vänster till MP det ser man bara på alla nyhetsinslag om varg hur dom är vinklade.

KAn erkänna att då jag sköt min första fågel så var det många tankar som for igenom huvudet. När jag smög fram inga tankar direkt när jag tryckte av inga tankar bara att nu måste jag träffa. Men sen då kom det tankar på tankar. Fick även ett adranalin påslag som jag aldrig har känt tidigare eller efter. Det var mitt första villt jag fällde.

Vill man se jaktfilmer där det fälls villt efter villt då finns det jaktfilmer att köpa, jag har en massa sånna jaktfilmer där det fälls villt på villt. Så då är detta program rätt så befriande at se. Men som sagt alla har ju olika tycke o smak. Kan erkänna nog gillar jag jaktfilmer där det fallaer villt på löpande band oxå :D

Sen när det gäller tankar så nog sitter man o tänker då man sitter på rävvak, rådjursvak/pass och älgjakten då man sitter på pass. Som två herrar redan sagt så finns det vissa tankar som ej är bra i tryck eller som sagt i media. Ibland så hinnar man lösa alla problem i världen.

Publicerat

Jag tycker programmet är jättebra, hade gärna fått vara lite längre. GW är ju helskön! Bra att det visar jakten ur en "vanlig" människas synvinkel. Ja vill man se fler skott på vilt så finns ju de andra 99,9% av jaktfilmerna som fokuserar på detta.

Det är ju ändå tiden innan skottet som är det intressanta, sen blir det bara kletigt. Ungefär som ett samlag! :rolleyes:

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2

Publicerat

Tycker programmet speglar verkligheten väl, mycket väntan med tankar och funderingar runt allt möjligt på denna jord. Samt funderingar kring spår, bajs mm på väg ut på pass eller arbete. Helt klart skönt med en inblick för allmänheten om hur det verkligen går till och att det inte bara skjuts djur på löpande band!

Sen att någon undersökning som sagt att vi tänker på sex på passen majoriteten av tiden, minns inte hur mycket det var längre..