Publicerat Februari 13, 201412 yr Har stora problem med imma på linsen på åtelkameran. Bilderna blir katastrofalt suddiga. Någon som har tips på vad jag kan göra för att förhindra detta?
Publicerat Februari 13, 201412 yr kondens kommer på saker som är kallare än luften runt om, typiskt är om den utsätts för bar himmel då kan den stråla ut värmen utan att få motsvarande instrålning av värme och blir då kall jag byggde en "fågelholk" åt den, då blir den inte så fuktig, inget direkt regn, sedan så blir själva holken det som kyls först funkar bra
Publicerat Februari 13, 201412 yr Författare kondens kommer på saker som är kallare än luften runt om, typiskt är om den utsätts för bar himmel då kan den stråla ut värmen utan att få motsvarande instrålning av värme och blir då kall jag byggde en "fågelholk" åt den, då blir den inte så fuktig, inget direkt regn, sedan så blir själva holken det som kyls först funkar bra Aha, blir till att bygga en liten koja till den då!