Publicerat Februari 13, 201412 yr Har stora problem med imma på linsen på åtelkameran. Bilderna blir katastrofalt suddiga. Någon som har tips på vad jag kan göra för att förhindra detta?
Publicerat Februari 13, 201412 yr Jag har en Scoutguard som det blir imma i, skruvade isär den och det va kondens i typ hela kameran.. Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Februari 13, 201412 yr Jag kommer dra en silicon sträng på de ställen där det är gummitätning, förutom på luckan undertill där sim och minne sitter. Sen får man se om det blir bra. Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Februari 14, 201412 yr Det finns någon spray avsedd för bilar som motverkar imma. En kompis använder det på sina kameror och enligt honom är det superbra. Skickat från min C6903 via Tapatalk
Publicerat Februari 14, 201412 yr Har en Uway kamera som har vart katastrofal dålig på att ta nattbilder pga kondens och den verkar inte fungera på kvällar och nätter som den borde. Det har i periodvis vart gott om gris på den åteln där den här kameran har suttit sedan aug. men jag har inte fått en enda bra bild på nätterna där man kan se var vad bilden förställer. Bästa bilden ser ut så här... Tog igår hem den och testa i mörkt rum och då fungerar den utan problem.
Publicerat April 22, 201412 yr Scoutgarden kan börja krångla efter ett tag. På min kamera fungerade inte On/Off/Viloläget rätt. Det beror på fukten som tränger in i kameran och gör att det ärjar. Efter lite sprejande med 5-56 eller annat fint smörjmedel och juckande med knappen började den funka igen.
Publicerat April 23, 201412 yr se till att kameran sitter på ett sånt vis att den inte hamnar i direkt solljus. Värmeskillnaden räcker för att fälla ut kondens. Problemen kommer både vår och höst. Jag har lärt mig att för att slippa ta hem kameran i tid och otid, för att torka ur dom, så har jag dom i "konstant" skugga, så att inte temperatursvariationerna går för snabbt.
Publicerat Juni 26, 201412 yr Tycker en av de bästa kamerorna är Minox DTC 1000. Problemet med många kameror framförallt från kina är att dem inte är anpassade till vårat klimat.