Publicerat Februari 17, 201412 yr sitter och läser lite om dessa ljuddämpare och är lite villrådig. Skulle gärna ha en till min X-bolt i 308 för pyrsch, lock- och vakjakt. Vill helst ha mesta möjliga ljuddämpning och då är ju V8:an bäst men den ser relativt stor ut och både förlänger och tynger bössan mer än Havannan. Prisskillnaden är ju marginell men dämpning och storlek är ganska stor. Antar att jag är lite rädd att jag kommer ångra mig om V8:an känns för bynglig eller att Havannan inte dämpar tillräckligt. nån som provat båda och kan jämföra eller rent av har en v8 på sin x-bolt?
Publicerat Februari 17, 201412 yr Du behöver verkligen inte vara orolig för att Havannan inte dämpar dåligt. Jag är ganska känslig men har inga problem att jaga utan hörselskydd med min x-bolt + havanna. Dock så ska du vara noggrann och kolla din gänga innan du köper en dämpare. Jag höll på att skjuta sönder min för att gängan inte var rätt från fabrik.
Publicerat Februari 18, 201412 yr Författare Ok! Min är ju inte gängad så får väl hoppas att det blir ett bättre resultat från en vapensmed då! Vilken Havanna är det du har, 175 eller 225?