Publicerat Februari 20, 201412 yr Nu har jag fått inviga Drillingen på ripjakten,sköt fågel både med kula och hagel igår. Jagat med både 22 long & Hornet många år,men nu skaffat en drilling 12/22 Hornet som jag brotchat upp till 22 K-Hornet. Men detta är det optimala,klämmer med hagel när dom är nära & tog ngn på ca 120 m.
Publicerat Februari 20, 201412 yr Fint att du är nöjd med bössan! Hittat någon bra ripladdning till K-hornet? Skickat från min C6903 via Tapatalk
Publicerat Februari 20, 201412 yr Författare Fint att du är nöjd med bössan! Hittat någon bra ripladdning till K-hornet? Skickat från min C6903 via Tapatalk Jo,träffbilder på 18mm/100meter.
Publicerat Februari 26, 201412 yr Nu har jag fått inviga Drillingen på ripjakten,sköt fågel både med kula och hagel igår. Jagat med både 22 long & Hornet många år,men nu skaffat en drilling 12/22 Hornet som jag brotchat upp till 22 K-Hornet. Men detta är det optimala,klämmer med hagel när dom är nära & tog ngn på ca 120 m. vad har du för kikarsikteslösning?
Publicerat December 1, 201411 yr Författare Brotschade gjorde PO Stenmark,och har ett hakmontage som han fixade lite förändringar på.
Publicerat December 1, 201411 yr Författare Zeiss så klart,hade en Diavari V 3-9x42 liggande i skåpet så den fick det bli. Ska försöka peta in ngn bild,men jag och sån teknik brukar funka dåligt
Publicerat December 1, 201411 yr Det funkar för dig med om du gör rätt. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/42825-liten-film-som-visar-hur-man-lägger-in-bilder-på-forumet/#entry706172
Publicerat December 9, 201411 yr Jag hade låst in mig i vapenskåpet och gjort okristliga saker med den där.
Publicerat December 9, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Drillingen är en ferlach har jag missat att skriva,och kolven är även den gjord av PO Stenmark. Sidelock du är en mycket sjuk människa!! :smile:
Publicerat December 9, 201411 yr Vilket härligt koncept! Skulle gärna ha ett klenkaliberpipsett till min förkrigstillverkade drilling.
Publicerat December 12, 201411 yr Kan intyga att Stefans drilling är mycket trevlig att se på, men sidelocks fantasier sträcker sig lite längre [emoji15] [emoji13]
Publicerat December 14, 201411 yr Fin bössa! Nästan för fin för att klättra i branterna med, fast kanske optimalt med en bössa som håller en från värsta självmords försöken
Publicerat December 14, 201411 yr Väldigt fin vapen! Vad ligger priset på en liknande kolv i runda slängar alltså?
Publicerat December 14, 201411 yr Det där är jävla säkert en våt dröm för fågeljägare som mig själv!! Uj uj så läcker!
Publicerat December 15, 201411 yr Tror inte att jag byter tillbaka till 22 LR igen. För ripa på fjället är min nya 17 hmr en liten räser. Ripräser'n!! För oss som inte har råd med en drilling... ;-)
Publicerat December 15, 201411 yr Författare Fick hosta upp 8 tkr för träbiten,och sen lite mera för jobben,men jag fick köpa in bössan till ett bra pris från första början då den hade en spräckt kolv och ngn gammal & trist kikare monterad.