Publicerat Februari 20, 201412 yr Hej! Att det går att skjuta en 65mm hagelpatron i en bössa för 12/70 känns ju givet, dock undrar jag om det finns någon nackdel med det? Risk för att skada något? Är tyvärr lite novis på detta.... Har tänkt beställa hem en del patroner ifrån England under april månad så det vore ju trevlig att veta om saker o ting kommer fungera.
Publicerat Februari 20, 201412 yr Jag har då aldrig hört att det skulle finnas någon risk med det, men jag är en riktig novis... Vi får väl invänta PMT.
Publicerat Februari 20, 201412 yr Författare Fick en till fundering, inte fått hem tillståndet än men står det kaliber 12/70 eller bara 12 på licenserna? Tänkte så man får köpa 65,70,76 på samma licens....
Publicerat Februari 20, 201412 yr Det kvittar vad det står på licensen, du får köpa vilken patronlängd du vill bara det är rätt kaliber. /Markus
Publicerat Februari 20, 201412 yr 88:an- har svårt att tro att det är någon som ser det som en begränsning, om i så fall så får du be plisen göra en justering enligt förvaltningslagen, för hand som specar ett max antal av varje sort. När jag ändå är här mentalt sett, du har PM. /Christian
Publicerat Februari 20, 201412 yr Fick en till fundering, inte fått hem tillståndet än men står det kaliber 12/70 eller bara 12 på licenserna? Tänkte så man får köpa 65,70,76 på samma licens.... På mina två hagellicenser står det bara "kaliber: 12"
Publicerat Februari 20, 201412 yr Definiera risk..... En kort hylsa och en lång övergångskon kan i olyckliga fall ge mycket risiga träffbilder - men det är mer sannolikt med 65mm hylsa och ett modernt 76mm patronläge avsett för stålhagel. Är man en smula nitisk provar man ett par djupfrysta puppor på tavla och ser hur det ser ut, tätar en kall förladdning tätar den alltid..... Jag hade nog inte bekymrat mig om just det. Dock bör man alltid köpa en ask och prova först innan man köper på sig lådorna med plugg. T
Publicerat Februari 20, 201412 yr Författare Definiera risk..... En kort hylsa och en lång övergångskon kan i olyckliga fall ge mycket risiga träffbilder - men det är mer sannolikt med 65mm hylsa och ett modernt 76mm patronläge avsett för stålhagel. Är man en smula nitisk provar man ett par djupfrysta puppor på tavla och ser hur det ser ut, tätar en kall förladdning tätar den alltid..... Jag hade nog inte bekymrat mig om just det. Dock bör man alltid köpa en ask och prova först innan man köper på sig lådorna med plugg. T Det tackar jag för! För att definiera risk så var jag rädd att man om möjligt kunde skada vapnet på något sätt om man avfyrade en patron som var kortare än vad geväret var avsett för. Då vet jag att jag vågar prova 65 och 67 också. Tack!
Publicerat Februari 21, 201412 yr Har tänkt beställa hem en del patroner ifrån England under april månad så det vore ju trevlig att veta om saker o ting kommer fungera. Är det hanterbart att få hem puppor från England? Jag vet att jag läst om en del uppgivna försök kring detta tidigare, men det vore ju onekligen intressant om man kunde få tillgång till det utbud de har där.
Publicerat Februari 21, 201412 yr Författare Jo det verkar genomförbart bara byråkratins kvarnar får mala klart.