Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bästa kompisen

Featured Replies

Publicerat

Otroligt fin hund, vilket uttrycksfullt utseende och skarp huvud. /CHristian

Publicerat

Det var en fin hund! Blev genast lite nyfiken på rasen :)

Publicerat

Trevligt!

Fågeljakt med en fungerande, väldresserad fågelhund är för mig höjden av lycka, särskilt fjälljakten!

Publicerat
  • Författare

Ja, det finns inget bättre än ripjakt i fjällen! 

Publicerat

Trevlig hund vizslan. Ser ståtlig ut på nåt sätt! :)

Publicerat

Otroligt fin o stilig hund. :smile:

Publicerat

Jättefin hund! Ståtlig. Att jaga tillsammans med sin hund är helt klart det bästa man kan uppleva. 

Publicerat
  • Författare

Tack allihoppa! Ja, fågeljakt är den bästa (för mig i alla fall). Måste skaffa mig en riktigt svs kal 20 som mina hjältar (George Bird Evans, t.ex) Min hund är värt det =)

-Mike-

Publicerat

Tjena

En fin Vizsla. Varifrån kommer den? Är inne på min andra Vizsla nu den första mest en knä hund men den nya verkar vara en ordentlig motor i kommer från tjeckien. Jagar du mest klövvilt med din hur funkar det? Är det med Skall? Var i landet finns ni?

Robert

Publicerat
  • Författare

Hej Robert!

Vi fick honom från Karin Olebjörk för nästan 4 år sedan och är så glad för det. Karin är super trevlig och hjälpar jätte mycket (är också avelsråd för vizslor för vorstehklubben). 

Hans mamma kommer från tjeckien och pappa från tyskland. Du kan ses han linje här: Pedigree Nivos

Vi jagar bara fågel med honom, mest fasan, ripa och skogsfågel (även om vi har inte lyckats så bra med skogsfågel, vilken är en annan 5a)

Men, han har jagat klövvilt med skal....t.ex. rådjur där han springer efter och skäller, hänt 2 gånger på träning och jakt. Men det var inte mening....och det var svårt att få stopp på honom...men jag vet att i Ungern de används för allt, även vildsvin. Vi bor ner i Linköping och det finns inte så många här nere.

-Mike-

Publicerat

Hej igen Mike.

Det är trevliga hundar med stor motor.

Vår kommer ifrån Kennel Boglarca i Tjeckien via Kennel your choice i Göteborg.

Själv bor jag i Ronneby, tyvär saknar jag fågelmarker men tanken är att försöka sätta ut lite fasaner, måste dock jaga bort lite predatorer först.

Tanken är att han ska jaga allt och lite till förhoppningsvis. Har lite att jobba med först då vi fick ta honom i en ålder av ca 8 månader i julas.

Robert

Publicerat

Kul att det börjar finnas duktiga vizslor hos drivna jägare. Hoppas ni tränar bra och meriterar dem om ni kan, och därefter parar dem om de uppfyller grundkraven. Rasen behöver en bättre kvalité på aveln ur ett jaktligt perspektiv. Då kommer den bli allt mer populär hos de den hör hemma hos, dvs jägare, och risken blir mindre att någon ny stackare köper en utställningsvizsla utan jaktlust...

Publicerat
  • Författare

Ja, Karins hundar är super duktiga och flera är super bra jakt hundar. Nivos (vår hund) är också meriterad med en 2a pris (vi jobbar på en 1a pris....men måste få apportering att sitta lite bättre...hade nästan fått det på den provet om han inte pajade apporteringen  :wallbash: ) Eva (en annan vizsla uppfördare) har också flera hundar med elit 1a pris.