Publicerat September 21, 200619 yr Var in på apoteket idag för att köpa 30%-ig väteperoxid och fick följdfrågan om jag är yrkesverksam och har papper på det. Neeej svara de jag lite frågande det är för eget bruk. Då kan vi tyvär inte sälja till dig var svaret........... Dom hade inget svar på varför detta säljstopp gjorts och min fråga är givetvis vad ska man använda istället??? Några ideer?? /Micke
Publicerat September 21, 200619 yr Märkligt, nu var det något år sedan jag köpte, det gick inte att bara säga att du skulle ha blekmedel till troeer och de plockade fram ett alternativ?
Publicerat September 22, 200619 yr Författare Hon skulle kolla upp alternativ åt mig och lovade att ringa idag. Pratade med en annan kompis igår kväll och han trodde det hade med terrorister att göra,i höstas var det ju ett gäng flygplan som skulle sprängas med hjälp av två vätskor som blandades ombord......den ena var tydligen väteperoxid.. Om det nu stämmer så lär vi behöva hitta ett annat alternativ,alternativt bli terroriststämplad :- /Micke
Publicerat September 22, 200619 yr Det finns hos färghandlaren be om 30-35% sorten. Oftast står bara den svagare 17%? framme.
Publicerat September 22, 200619 yr Humm det var konstigt. Men köp svagare lösning, jag köpte 30% men den blandar man ju ändå ut innan man bleker.
Publicerat September 22, 200619 yr Jag har aldrig blandat ut, har aldrig hört någon som gjort det! Varför?!
Publicerat September 22, 200619 yr Jag har aldrig blandat ut, har aldrig hört någon som gjort det! Varför?! Undrar jag oxå,ju starkare ju bättre eller?
Publicerat September 22, 200619 yr Jag blandar ut för att det blir enklare att jobba med. Mindre farligt för hud och liknande men också snällare mot trofén. Jättestark peroxid tycker jag kan börja förstöra skallbenet om man har lite oflyt. Funkar ju suveränt med 30% också givetvis men får man nu inte tag på det funkar det minst lika bra med svagare. Tar lite längre tid bara men då är det ju lättare att tajma så man får precis den vitheten man vill.
Publicerat September 25, 200619 yr Författare Besökte färghandlaren nu och fick samma svar där,30% tillverkas inte längre. Dock hade han en 5-liters dunk med 20%-ig väteperoxid så den knep jag genast. Vad som än händer i framtiden så borde jag klara mig några år nu /Micke