Publicerat Februari 20, 201412 yr J-A Afrika filmer nu blev man ju sugen igen! Vad kostar en trevlig jakt på dessa tre, bör ju dessutom vara bra trofeer som ska hem? klarar man sig på 30 000 eller dubblas priset? Vad krävs för vapen, nej bör man ha för vapen? 270wsm och 9,3x62 har jag, och helia 5, men 2,4-12x56 borde väl duga, eller är den klumpig? vad är er ultimata afrika bössa om man ska skjuta antiloper /allt under buffel? Jag tänker en hård kula typ 140 grains barnes i 270 wsm eller 250 grains nf i 9,3x62! drömma kan man ju!
Publicerat Februari 21, 201412 yr Jag åker till Namibia i påsk och ska skjuta dessa vilt hade jag tänkt mig,plus två andra som jag ej bestämt ännu. Mitt kalas kommer gå på ca 45 då inräknat troféerna hemma i Sverige , 7 jaktdagar med egen PH. Jag ska ha med min sako 85 30-06
Publicerat Februari 21, 201412 yr Författare Jag åker till Namibia i påsk och ska skjuta dessa vilt hade jag tänkt mig,plus två andra som jag ej bestämt ännu. Mitt kalas kommer gå på ca 45 då inräknat troféerna hemma i Sverige , 7 jaktdagar med egen PH. Jag ska ha med min sako 85 30-06ok, är det typ guldtrofeer som ingår? ink flyg o allt? utan dina extra två vilt så kommer man kanske under 40k då? Glöm inte kameran!
Publicerat Februari 21, 201412 yr Gissningsvis är kostnaden för bearbetning av troféer och frakt en rätt väsentlig post. Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Publicerat Februari 21, 201412 yr Författare Gissningsvis är kostnaden för bearbetning av troféer och frakt en rätt väsentlig post. Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk ok, blir intressant att höra/läsa!
Publicerat Februari 21, 201412 yr Gissningsvis är kostnaden för bearbetning av troféer och frakt en rätt väsentlig post. Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk frakten kostar ca 1000 spänn st. vi har valt att använda oss av en konservator i sverige
Publicerat Februari 21, 201412 yr ok, är det typ guldtrofeer som ingår? ink flyg o allt? utan dina extra två vilt så kommer man kanske under 40k då? Glöm inte kameran! Det är med flyg, bogmont kudu, troféer enligt Williams prislista.dom 2 övriga blir ev selektions vilt eller hondjur med horn.ska visst få kotte här hemma till sommarn så jag fick prioritera om lite... Mina 7 dagar gårpå ca16k då är det inte inräknat transfer till och från flyg då jag blir bjuden på detta vet ej vad det kostar.. flyg ca10k.sen är det bara att välja från prislistan tills pengarna är slut. ;-) som jag bestämt nu blir det bara montage på kudun (om jag skjuter någon) men är sugen på att bogmontera en bles eller springbock med.. får räkna lite på det.
Publicerat Februari 21, 201412 yr frakten kostar ca 1000 spänn st. vi har valt att använda oss av en konservator i sverige Där ser man. Men jag antar att konservatorn ska ha något för jobbet och således bör det tas med i kalkylen. 8-10k för en kudu skulle jag gissa och något mindre för en springbock? Jag tittade på att göra storslam på katter i kanada ett tag. Bobcat, lodjur och puma där jag ville göra helmontage på samtliga. Resan lades på is av olika anledningar men där skulle montagen kosta ungefär likvärdigt med jakten
Publicerat Mars 11, 201412 yr Författare Jag har nu fått, så bra priser från en kompis kompis brorsas vän i sydafrika, så jag skäms. Hade int kompisens kompis hängt med och betalat han med hade jag adlig trott det var sant. 1680R per dag ink allt tillkommer flyg till sydafrika trofeavgifter konservator frakt och vapenpapperen. första veckan i Juni ska vi planera in! Kudu 12000R Oryx 7000R Warthog 2500R sen får jag se om pengarna räcker till nått mer. Vad kostar konservator i sverige på halsmontage,Kudu/oryx?
Publicerat Mars 11, 201412 yr Riktigt billigt! Nu måste du köpa en riktig afrikabössa,dvs en Weatherby i någon fettokaliber /Mike
Publicerat Mars 11, 201412 yr Författare NJA Det blir nog Safaribössan. Helix 9,3x62 med ljuddämpare,helia5 2,4-12x56 och 250 grains NF Har en 375Ruger på gång men den pipan behövs nog inte förrän buffel står på tapeten. Nä det blir till o dra ett flak burköl och sen efter några dagar, ställa upp dem på 100-250 meter och öva med skjutkäpp! Jag tror övningsplugg är en bättre investering än en ny pipa!
Publicerat Mars 11, 201412 yr Ingen svennebössa nu! Skaffa en riktig pang i kal 378 Weatherby och en kikare med kort ögonavstånd,dvs om du nu har något hår på bröstet /Mike
Publicerat Mars 11, 201412 yr Författare Europeiskt vapenpass? hittar bara skjutvapendeklaration.... behövs inte båda?%3
Publicerat Mars 31, 201412 yr fick idag erbjudande om liknande jakt och vad jag än alltid sagt funderar jag lite för mycket på om jag ska hoppa på eller inte ..
Publicerat Mars 31, 201412 yr Författare fick idag erbjudande om liknande jakt och vad jag än alltid sagt funderar jag lite för mycket på om jag ska hoppa på eller inte .. Var och med vem åker du, vart åker du?
Publicerat Mars 31, 201412 yr Var och med vem åker du, vart åker du? har efter noggrant funderande kommit fram att jag troligen tackar nej trots att jag nog aldrig kommer få ett så bra erbjudande igen - jakttypen lockar helt enkelt inte. Norra Sydafrika, sex dagar varav fem dagars jakt - 13000:- pix inkl allt med helpension exkl flyg. Ingår tre djur, warthog, steinbuck och blesbuck. I övrigt enligt prislista med följande exempel: giraff 9000:-, zebra 4500:-, kudu 10500:-, eland 11750:-, nyala 12100:-. fick med komplett prislista vilket gör att det känns lite som att beställa plusmeny på mcdonalds påstås vara 15000ha med "härlig naturupplevelse" men jag vet i sjutton. med de rövarpriserna känns det som djuren är köpta förra veckan på svarta marknaden och utsatta dagen innan vi kommer ner
Publicerat April 10, 201412 yr Författare Nu är bussen beställd, eller det blev flyg! Jag har fått bix n andy trycket ditsatt och pipan friliggande, stocken nerslipad, 270wsmpipan är på verkstad för rekyldämparmontering! Saknar vapenkoffert för flyg!