Publicerat September 22, 200619 yr Är mellanpincher en bra jakthund? Jag tänkte mig eftersök och drivande på rådjur.
Publicerat September 22, 200619 yr Vet inget om dem, men jag tvivlar. Eftersök ja! Till rådjur nej! Kan nog vara lite snabbspungna. Som sagt vet ej men jag tvivlar. Det finns ju utmärkta raser till rådjur och eftersök, varför inte välja en sådan ras? MVH Roggman66
Publicerat September 26, 200619 yr Författare Ja, det finns ju hundar som är mer eller mindre till för det, men jag har fastnat lite på rasen. Men det blir enligt tjejen bara EN hund så det gäller att den funkar för ALLT. :- Men hon har godkänt en tysk jaktterrier nu så vi får se.
Publicerat September 26, 200619 yr Jag har inte allt för stor erfarenhet av TJT, men det är en ganska skarp hund som kräver sin man (eller kvinna). Konsekvent uppfostran etc. Lydnad är nog än viktigare med grythundsraser då de bör/ska kunna kallas ut ur gryten. Själv har jag en Borderterrier som är en trevlig ras som aldrid eller sällan hamnar i bråk och är väl lite lättare att ha att göramed än tysken. Dock tycker jag att den gör ett gott arbete i gryt och "driver" rådjur i 5-10 min.
Publicerat Januari 6, 200719 yr Ijahman! Hur går der med hundsökandet? Verkar som vi kanske ska ha samma ras, så vi kanske kan kolla några kennlar tillsammans? MVH Roggman66
Publicerat Januari 7, 200719 yr Författare Det ser ut som att det kommer ta ett tag innan vi blir med hund. Har lite att styra upp innan. :-