Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
sandsjim

Arbete på annan ort, ha med vapen

Recommended Posts

sandsjim

Funderar hur jag skall gå till väga med detta.

bor utanför gbg, är skriven där och familjen bor kvar.

Jobbar just nu i sthlm och har även möjlighet till jakt där hur gör jag med vapnen?

Kan jag skaffa ett skåp i övernattningslägenheten och lämna kvar bössan som jag skall använda där eller skall jag släpa med den på tåget varje gång?

känns inte riktigt säkert att ta den först på pendeln, byta till tunnelbanan och sedan till centralstationen för att gå på ett tåg till Göteborg.

Rör sej rätt mycket knepigt folk under jorden, känns ju som det borde vara säkrare att ha den i skåp i lägenheten än att transportera den så som beskrivet.

Kan man söka tillstånd för "dubbel förvaring" eller nåt? 

Pertan

Frågan är ställd till SjF inget kladd!

Mvh//Mod

Mr Fiberclass

Jag antar att du också jagar utanför göteborg. Man kan i så fall ansöka om en särskild förvaringsföreskrift för att förvara vapnet även i Stockholm. Inte enkelt men det finns exempel på att det går. Om du bara ska jaga i Stockholm så är det väl annars enklast att mantalsskriva sig där och flytta grejernja dit.

sandsjim

Tack för svar men lite följdfrågor

Jag jagar mest hemma = V:a Götaland och har även gård där. Flyttar aldrig nordöst.

Finns det särskild blankett för detta eller måste jag få tag i någon på tillståndsenheten?

Om det blir avslag/under tiden hur gör jag då med vapnet? kan väl inte ha det under kudden direkt? 

Mr Fiberclass

Det finns ingen blankett utan man skriver ett eget brev och ansöker om tillstånd. Tills vidare så är det då bäst att ha med dig vapnet när du åker hem om du vill undvika problem med tillståndsenheten. Orimligheten i ett sådant förfarande har vi påtalat för RPS och bett dem ändra sina föreskrifter och allmänna råd- - vi får se när det ger resultat.

jerseyko

En följd fråga:

Varför kan man inte använda polisens färdiga blankett om "Ansökan om tillstånd att förvara vapen hos annan"?

sandsjim

Ok Tack för det.

Känns som mitt ärende är lite mellan stolarna men jag kan ju inte vara ensam om detta?!

Jag kommer inte att förvara vapnet hos någon annan utan hos mej själv fast på två olika adresser.

Det blir lite som att ha med sej bössan till jaktkojan när jag är i Stockholm då om jag förstått det rätt? 

Mr Fiberclass

En följd fråga:

Varför kan man inte använda polisens färdiga blankett om "Ansökan om tillstånd att förvara vapen hos annan"?

Därför att det inte är en blankett för att ansöka om en särskild föärvaringsföreskrift...

Mr Fiberclass

Ok Tack för det.

Känns som mitt ärende är lite mellan stolarna men jag kan ju inte vara ensam om detta?!

Jag kommer inte att förvara vapnet hos någon annan utan hos mej själv fast på två olika adresser.

Det blir lite som att ha med sej bössan till jaktkojan när jag är i Stockholm då om jag förstått det rätt? 

Precis

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...