Publicerat Mars 2, 201412 yr Jag har idag en krico 700 6,5 och en cg3000sporter också den i 6,5. Sportern är en tung klump som inte följer med på någon jakt men på bana blir den använd. Kricon används Som resrvbössa på älgjakt samt övning osv. Nu funderar jag på att byta in dom till en t3 varmint hur skulle ni ha gjort? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Mars 2, 201412 yr jag har haft konstiga tankar om att byta in min super 90 mot samma bössa. Skynda dig och byt, så jag får sinnesfrid för en stund... /M.
Publicerat Mars 2, 201412 yr Prova att jaga med sportern! Jag bär den över axeln ut på passet. När man väl är på plats är tyngden guld värd!
Publicerat Mars 2, 201412 yr Skulle byta,, själv bytte jag i höstas då jag hade en Blyklump till bössa var ingen bössa som jag trivdes i skogen eller på skjutbanan,, Har inte ångrat en sekund när jag bytte till en T3,,
Publicerat Mars 2, 201412 yr Författare Vad blev det för modell för dig? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Mars 2, 201412 yr Jag valde en T3 lite i samma kaliber som förut en 308,, skrevs en lånelicens direkt så jag fick tikkan med direkt hem samma dag., tog 6 dar så hade- Jag licens på geväret (snabb handläggningstid i jämtland) Nu är det riktigt kul på skjutbanan riktigt nöjd med träffbilderna ,, Riktigt nöjd med T3 an ,,,,,
Publicerat Mars 2, 201412 yr Författare Jag hade i huvudsak tänkt använda den till banskytte 300 meter ibland längre när tillfälle ges. Men även kunna jaga med den typ lockjakt. Hoppas bara den skjuter lika bra som cg:en gör för den är fantastisk i det avseende Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Mars 2, 201412 yr Skulle aldrig byta cg:n om den skjuter bra men å andra sidan ska du ju inte ha den kvar om du inte använder den. Är den för klumpig för dina behov är det bättre att byta. Men så ovanlig som den är idag måste det ju kännas roligare att ha den än en t3a. Du kan ju nypa av pipan till 60cm längd och skala av kolven lite. Har för mig det är riktiga doningar till träkolvar de där. Men precis som det skrevs tidigare är ju tyngden positiv när du väl är på pass.