Publicerat Mars 9, 201412 yr Hej! Tänkte skicka in min Beretta Ultralight (687 tror jag) till vapensmed för lite TLC. Tycker ni det är bra att fixar såna skador eller bara behålla den som en jakt/bruksvapen? Jag skjuter bra med den och den passar mig bra, men på ripjakt i år tappade någon sin hagelgevär på min (rem gick sönder och den ramlade på min....helt märkligt) vilket resulterade i en bukla på spången. Sedan finns det en liten spricka i framkolven. Jag har limmat den på insidan och det har inte växt....men undrar om det är farligt? Tänkte att jag skulle kunna även köpa en ny framkolv till en 687 från USA när jag är hemma och har den inpassad? Till slut, jag har sett det här på andra ultralight bössor, baskylen är gjord av någon aluminium alloy och det finns en typ av nickel/silver finish. Den förstås är inte så hållbart uppe på fjället på ripjakt när man ramlar på stenar och börjat losnar. Tror ni det är bäst att låten göra så och sedan kanske göra om finish (typ svart eller något annat)? Mvh, Mike