Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

värde på beretta silver pidgeon

Featured Replies

Publicerat

Svårt att säga utan att se bössan förståss men ungefärligt ca värde på en silver pidgeon med ny kolv å liten (ca 1-1,5 cm lång spricka i förstocken) ca 10 år gammal? Fått för mig att jag behöver en drilling så ja luskar lite vilken bössa som ska väck!

Publicerat

Hejda dig!!!!! Du måste ju naturligtvis ha en hagelbössa!! Byt nåt annat eller spara!

Publicerat

Håller med. En hagelbössan är ett vapen som man alltid kommer att ha. Visst en drilling är jäkligt fint men byt inte bort hagelbössan. Så tycker jag iaf. :)

Publicerat
  • Författare

Iuförsig, men jagar mest räv å ibland rå å ett par extra rävar borde man kunna vingla in med en drilling..... Ghaaaa! Hatar lågsäsong å bössbytartankar!

Publicerat

En hagelbössa!???!? Vadå - en hagelbössa!??!??! Vad är det för trams!

Alla behöver minst två! Och en drilling.

du får gärna upplysa herr och fru batong om att garderoben är snålt tilltagen alternativt att få hagelbössor att inte ta upp nån plats

annars sekunderar jag samtliga uttalande i din post 

Publicerat

du får gärna upplysa herr och fru batong om att garderoben är snålt tilltagen alternativt att få hagelbössor att inte ta upp nån plats

annars sekunderar jag samtliga uttalande i din post 

Ser inte riktigt problemet....

6 platser:

2 hagelbössor

1 drilling

1 22LR

Två platser kvar som man lämpligen sätter en dubbelstudsare på , och förmodligen nått äckligt junk med cylinder och magasin i klass 1-2.

Det blir sex.....

/T

Publicerat

Ja eller 3 hagelbössor, 2 studsare och 1 22lr...

Så ser min garderob ut...

Det stora problemet är att välja vilken av studsarna som ska bort när jag hittar min hanabössa...

Kanske få bli drilling då...

Publicerat

Efter att studerat blocket en stund tror jag att standardvärdet på en SP är 10 000 kr. Lite upp och ner beroende på skick (ungefär 8-13). Det är så klart möjligt att det har blivit lite prut innan affärerna är klara, men det är vad de annonseras för.

Har du hagelbössor för olika ändamål eller två bara i fall att, pmt?

Publicerat

Jag har halvauto till skyddsjakten och gås, sbs till fågel och bocken används mest till bana och skogsjakt...

Publicerat

Har du hagelbössor för olika ändamål eller två bara i fall att, pmt?

Totalt sett har jag ett 20 tal, men jag använder 4.........

/T

Publicerat

Jag skulle inte vilja säljer mina hagelbössor....tänkte hur jag kan motivera 2 till hagelbössor. Har också en sambo som har vapen, och då kan vi komplettera varandra och hon köper en 22 (typ CZ 455 som vi kan ha flera pipor till) då har vi allt och mer vi kan behöver och låna av varandra =) Om du vill ha mer, se till att din sambo också skaffar en jägarexamen och vapen....problem solved!  :smile:

Publicerat

Jag skulle inte vilja säljer mina hagelbössor....

Det vill du visst, du vet inte om det än bara....... Än.......

En vacker dag kommer du att se en bössa som liksom "lyfter dig" till en högre nivå. Då vill du garanterat sälja en du har och skaffa en bättre.

Den processen är rekursiv så det är liksom alltid så.....  Man vill alltid sälja de man har, man vet bara inte om det. Än.

/T

PS

För den som är obekant med ordet rekursiv finnes följande enkla definition:

Rekursiv - se rekursion

Rekursion - se rekursiv

DS

Publicerat

Ja eller 3 hagelbössor, 2 studsare och 1 22lr...

Så ser min garderob ut...

Det stora problemet är att välja vilken av studsarna som ska bort när jag hittar min hanabössa...

Kanske få bli drilling då...

2 studsare? Cylinderböken antar jag? Är inte lite pervo? De flesta borde slippa ha mer än två slutstyckshandtag, det är iofs illa nog.

När man öppnar skåpet ska man se en snygg rad av toplevernycklar i stram och fin givakt, det skänker ro i själen och en ger djupare sinnesfrid som kärringar, ungar, vargkramare eller chefer inte kan rå på......

/T

Publicerat

Jag skulle inte vilja säljer mina hagelbössor....tänkte hur jag kan motivera 2 till hagelbössor. Har också en sambo som har vapen, och då kan vi komplettera varandra och hon köper en 22 (typ CZ 455 som vi kan ha flera pipor till) då har vi allt och mer vi kan behöver och låna av varandra =) Om du vill ha mer, se till att din sambo också skaffar en jägarexamen och vapen....problem solved!  :smile:

kul om du kommer och ska ta någon av alla "dina" bössan och den saknas varpå du ringer frugan och får "syn om dig plutten, jag jagar - klick" tillbaka. hur bra var den idén då???

Publicerat

2 studsare? Cylinderböken antar jag? Är inte lite pervo? De flesta borde slippa ha mer än två slutstyckshandtag, det är iofs illa nog.

När man öppnar skåpet ska man se en snygg rad av toplevernycklar i stram och fin givakt, det skänker ro i själen och en ger djupare sinnesfrid som kärringar, ungar, vargkramare eller chefer inte kan rå på......

/T

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem...

Något måste hålla de platserna och det finns inte pengar till bättre...

Är inte tillräckligt intresserad av kula för att skaffa en DS och de täcker de behov jag har av kulturen, thats it...

22:an tycker jag är lite av ett måste och väldigt smidigt till skyddsjakten i tätorterna...

Hur står dina bössor om det första du ser är toplevern?

Jag ser på sin höjd en varbygel och avtryckarplattan...

Publicerat

......

Hur står dina bössor om det första du ser är toplevern?

Jag ser på sin höjd en varbygel och avtryckarplattan...

Tja, 20 hagelbössor är också en klen tröst i ett fattigt hem.....

De står som de ska stå, på mynningen med spången utåt så man ser vad som är vad.

T

Publicerat

Förvisso men de har väl ett visst försäljningsvärde...

Mina står förvisso på mynningen men inte med spången utåt, så stort vapenskåp har jag inte...