Publicerat Mars 10, 201412 yr Djurens Rätt har lyckats stoppa jakten. Någon mer än jag som anser att det här med överklaganderätten har spårat ur ? http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/03/lodjursjakten-stoppad-av-djurens-ratt/
Publicerat Mars 10, 201412 yr Är inte insatt så till vida men som jag fattar det så är det Naturvårdsverket som- Är boven när dom bjuder in djurrätts mupparna att göra en överklagan i o med ett- verkställighetsförordnande ,,
Publicerat Mars 10, 201412 yr Författare Är inte insatt så till vida men som jag fattar det så är det Naturvårdsverket som- Är boven när dom bjuder in djurrätts mupparna att göra en överklagan i o med ett- verkställighetsförordnande ,, Problemet är att det genom undertecknandet av Årshus-konventionen så gavs även dessa små obskyra sekter rätten att överklaga myndighetsbeslut. Verkställighetsförordnande skrivs bara in när det handlar om skyddsjakt, inte vid licensjakt som det handlar om i detta fallet, fast vi såg ju i fallet med Junselevargen att det går att stoppa jakt även där verkställighetsförordnande är inskrivet i beslutet, så det verkar inte hjälpa. Problemet som jag ser det är att jakten ligger under "miljö" vilket ger dessa sekter rätten att överklaga + att Förvaltningsrätten verkar vara en instans full av kramare som drar ut på sina domar i absurdum.
Publicerat Mars 10, 201412 yr Men det som det stod också att det är ett vanligt Att det inte skrevs in menar Eleonor Glad på Naturvårdsverket är ett normalförfarande.