Publicerat Mars 12, 201412 yr Har precis fått ärva en Remington 1100. Är det någon som kan förse mig med lite relevant information om denna hagelbössa? Misstänker att den är skeet-borrad, eftersom det är det den huvudsakligen använts till. Jag undrar bland annat om "burken" som sitter längst ut på pipan, och om det är något problem att söka licens på den för jakt. Lite svårt att fråga min släkting av uppenbara anledningar.
Publicerat Mars 12, 201412 yr Det är nog en så kallad cutts kompensator. Du kan väl byta choker i den? Till en mer jaktanpassad choke? Jag har i alla fall en 1100 på jaktlicens. Vid en snabb googling så kan cutts vara förbjudet vid vissa tävlingsformer, men det har jag ingen förstahandsinfo om.
Publicerat Mars 12, 201412 yr Jag vet en som satte ett rör genom kompensatorn, för att kunna tävla inom alla discipliner. Men han blev anklagad för bönhaseri på grannforat, så jag vet inte om jag ska rekommendera metoden! Funkade bra i alla fall. Inga problem med jaktlicens. Jag har skjutit morkulla med en sådan, på den tiden det begav sig. Möjligen kan du hitta choker begagnat. Hör med någon större handlare vad de har i gott & blandat-lådan!
Publicerat Mars 12, 201412 yr Författare Tror det stod Cutts på "burken". Tror inte jag kommer byta några choker eftersom den huvudsakligen kommer användas på skjutbana och kanske på en och annan duva när vi skjuter av beståndet på jobbet. Till rådjuren har jag en hagelbock med trängre borrning. Skall googla lite mer nu, tack för svaren!
Publicerat Mars 12, 201412 yr Min var lite kinkig först med att ladda om lerduveammo, men en ordentlig rengöring och en ny omgång o-ringar från ebay löste det!
Publicerat Mars 12, 201412 yr Författare Måste dessutom lära mig hur den fungerar, och hur man plockar isär aset. Har lite bra kontakter som säkert vet hur man gör.