Publicerat Mars 16, 201412 yr De är så att vi har en valp på snart 9 månader som bara skäller och slutar inte när vi säger åt henne. Ja har mer erfarenhet att träna vuxna hundar lydnad men inte valpar. Någon som har några tips som ja får prova på vår skällande valp? Det börjar bli ganska jobbigt med skällandet så fort vi möter någon eller liknade. Tack i förhand!
Publicerat Mars 16, 201412 yr Lär den först att skälla på kommando, sen lär du in tyst på kommando.Vad är det för ras?
Publicerat Mars 16, 201412 yr Författare Lär den först att skälla på kommando, sen lär du in tyst på kommando.Vad är det för ras? Det är en jämte. Okej ska prova det.
Publicerat Mars 16, 201412 yr Först måste du nog börja med att ta reda på varför den skäller, annars är det ingen större skillnad på fostran om den biter på möbler eller okynnesskäller, 9mån så ska du nog inte betrakta den som valp längre.
Publicerat Mars 16, 201412 yr Har den en gång fått fördel i att skälla så lär den fortsätta. Försök kolla vad hon reagerar på när hon börjar.
Publicerat Mars 16, 201412 yr Få bort fokus på vad hon skäller på, helst innan hon börjar om du vet att det finns saker som får igång henne.
Publicerat Mars 16, 201412 yr Författare Att hon skäller hela tiden kanske var lite överdrivet men när hon är ensam i hundgården, ute och går och möter människor då skäller hon. Möter vi folk morrar hon och skäller framförallt om det är hund med. Hon vill ju leka men ja går bet på hur ja eller vi i familjen kan träna bort detta beteende som ingen gillar. När ja går med henne så försöker ja få hennes uppmärksamhet när vi möter folk för att undvika detta beteende. Det går ibland i korta stunder innan hon vänder sig om mot de vi möter. Hon vill absolut inget illa utan bara säga hej eller leka. Men lätt och säga de till folk som inte känner henne och liknade. Annars förutom det är hon väldigt mogen av sig och äter inte på något hon inte får äta på eller förstör.
Publicerat Mars 16, 201412 yr Jag har själv en gråhund som ibland gör samma sak, skäller och gnyr när vi träffar människor och hundar( i ren glädje) . Jag "knäpper" bort henne från situationen, dvs tumme och långfinger intill örat och "knäppen" gör att hon "återställer" sig igen.
Publicerat Mars 16, 201412 yr Författare Jag har själv en gråhund som ibland gör samma sak, skäller och gnyr när vi träffar människor och hundar( i ren glädje) . Jag "knäpper" bort henne från situationen, dvs tumme och långfinger intill örat och "knäppen" gör att hon "återställer" sig igen. Smart. Hur gjorde du när du lärde in detta? Skulle vilja prova på vår hund.
Publicerat Mars 16, 201412 yr Hundar hamnar ju i en så kallad "sluten" värld, när de har fått fokus på något spännande. Och det gäller att få tillbaks dem till verkligheten.På min hund har "knäppen" vid örat återställt henne och hon lugnar ner sig och tar det mer lugnt och sansat. Funkar det på din hund så är det toppen, funkar det inte, så har du i alla fall provat. Så att, kommer det någon människa med hund eller utan hund,och hon börja skälla eller morra, knäpp vid örat, kommer hon tillbaka från "dimman, gå lugnt vidare och låtas som om det regnar. Det är ju bara en vanlig promenad.................
Publicerat Mars 16, 201412 yr Författare Hundar hamnar ju i en så kallad "sluten" värld, när de har fått fokus på något spännande. Och det gäller att få tillbaks dem till verkligheten.På min hund har "knäppen" vid örat återställt henne och hon lugnar ner sig och tar det mer lugnt och sansat. Funkar det på din hund så är det toppen, funkar det inte, så har du i alla fall provat. Så att, kommer det någon människa med hund eller utan hund,och hon börja skälla eller morra, knäpp vid örat, kommer hon tillbaka från "dimman, gå lugnt vidare och låtas som om det regnar. Det är ju bara en vanlig promenad................. Tack så mycket detta får ja prova när ja kommer hem till helgen.
Publicerat Mars 16, 201412 yr Tack så mycket detta får ja prova när ja kommer hem till helgen. Skriv gärna hur det gick Om det kändes rätt för just DIN hund. De är som sagt olika individer, våra kära hundar.
Publicerat Mars 16, 201412 yr Författare Skriv gärna hur det gick Om det kändes rätt för just DIN hund. De är som sagt olika individer, våra kära hundar. Det kan ja göra.