Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hydrodipp ?

Featured Replies

Publicerat

http://www.hydrodip.se/ är det jag som bott under en sten och missat nåt ? Första gången jag stött på konceptet, ser onekligen rätt roligt ut med rätt stora variationer.

Är det nån här som provat ? Bössan ?

Finns mkt på tuben å kika på.

Publicerat

http://www.hydrodip.se/ är det jag som bott under en sten och missat nåt ?

Jupp ;-)

ja det är lattjo det där, läst nån tråd på grannforumet där någon testat har jag för mig.

telefonskrivet

Publicerat

Har tittat på det där, inledande rätt imponerad, efterhand känns det så där. Det finns en billighet till det när dippen börjar att slitas bort./Christian

Publicerat
  • Författare

Har tittat på det där, inledande rätt imponerad, efterhand känns det så där. Det finns en billighet till det när dippen börjar att slitas bort./Christian

Går inte att jämföra med Duracoat då?

Slitage då C, vad tror du vi pratar ? Vid "normal" användning av en purschbössa och ingen krypaigranplanteringarbössa ?

Ifrån 2700:- av proffs, under tusing vid gör det själv. Såg inte helt omöjligt ut att genomföra för en amatör.

Publicerat

Nja det ser och känns helt annorlunda ut än en Duracoat, det är ju en film som lagts på hel på vapnet om än så tunt, de, två vapen jag har sett som erhållit denna behandling, tja de har efter X antal månader, mer än 6 men mindre än flera år av iofs ganska hård hantering, hundförare/gåsjägare sett ut som vad det är, dvs delar av en film som nötts bort och ett rent underlag därunder.

De som jag sett på grannkanalen som gjort jobbet själva har varit nöjda med pris/resultat nivån, med hållbarheten som största frågetecken. /Christian 

Publicerat

Hållbarheten beror helt och hållet på coatingen!!! Jag valde att lägga en Soft touch yta på mitt första bygge och det höll i alla fall bra under det året jag hade med den i skogen :)

Vet vissa hemmapulare som använt samma typ av klarlack som man använder till vinterfälgar, och det ska tydligen hålla bra det med?!

Publicerat

En bra 2K lack borde ju hålla för en del tycker man.

Publicerat
  • Författare

Jupp ;-)

ja det är lattjo det där, läst nån tråd på grannforumet där någon testat har jag för mig.

telefonskrivet

Passa dig !
Publicerat
  • Författare

Hållbarheten beror helt och hållet på coatingen!!! Jag valde att lägga en Soft touch yta på mitt första bygge och det höll i alla fall bra under det året jag hade med den i skogen :)

Vet vissa hemmapulare som använt samma typ av klarlack som man använder till vinterfälgar, och det ska tydligen hålla bra det med?!

Dippa du själv ?

Pics ?

Publicerat

Tycker du skall skriva med Liquid Solutions på Facebook. Bra service och kvalitetsdipping för priset av ingenting. Nytt bolag så dom försöker väl sticka ut därav priset. Du kan fråga dem hur hållbart det är åtminstone. Vad jag förstått är det relativt ljuskänsligt men annars ska det inte vara något speciellt..

Publicerat

Min dipkit var mkt slittåligt

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Har också kollat Liquid Solutions, ganska spektakulära resultat. De visar "dippade" dämpare och annat, så uppenbarligen är det värmetåligt.

Publicerat
  • Författare

Min dipkit var mkt slittåligt

Varifrån kom det kittet ?
Publicerat

Hurricane luftvapen...

• 1 year later...
Publicerat

Ett litet tråd lyft. Någon som vet någon som dippar i Stockholm. Hur håller det på en plast kolv?

Publicerat

Ska flick kalibern bli rosa?;-)

S

Publicerat

Ska flick kalibern bli rosa?;-)

S

Man måste ju bejaka sin kvinnliga sida :sick: . Nä det är faktiskt Herbets fel, som brukar flasha sin camo kolv :devil: . Så jag har blivit så jävla sugen på en :blush:.

Publicerat

Citycamo?post-5975-0-24467100-1444402227_thumb.jp

Publicerat

Hade jag haft en kolv enbart för godsjakterna så hade den varit rosa, garanterat :yes: . Skulle passa bra bland alla fjollor, men nu ska den vara liiite mer diskret  :wink: .

Publicerat

Lila?;-)

Publicerat

Annars är det rätt enkelt att lacka kolven själv om det kan vara ett alternativ?

Betydligt billigare men lite mer jobb kanske. 

Bara fantasin som sätter gränsen.

Tyckte det var grymt kul så jag har även lackat min egen hundförarbössa men inte lagt ut den ännu.

har en liten tråd om då jag lackade frugans studsarkolv. 

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/43739-moddat-frugans-remington7/#entry888845

post-3231-0-58468800-1444405699_thumb.jp

• 3 years later...
Publicerat

Gör ett försök att lyfta denna tråd. Någon som vet ett bra ställe i Östergötland som hydrodippar? Funderar att lägga camp på kombin..