Publicerat Mars 21, 201412 yr Letar efter ett litet en eller tvålågigt fotogenkök av pumptyp till mammas sommarstuga. Hon är rädd för gasol och bensin så jag letar efter ett bra pumpfotogenkök men jag tycker att det är skralt med sådana på marknaden. Ett gammalt militärt kök hade varit toppen men det går tydligen inte att hitta sådana mera. Någon som har ett bra tips om var det går att hitta något som liknar ett pentrykök till båt eller liknande. Det blir fruktansvärt varmt att elda i järnspisen sommartid så för att koka kaffe och enklare matlagning hade det varit perfekt att kunna ställa en alternativ värmekälla ovanpå järnspisen under högsommartid.
Publicerat Mars 21, 201412 yr Letar efter ett litet en eller tvålågigt fotogenkök av pumptyp till mammas sommarstuga. Hon är rädd för gasol och bensin så jag letar efter ett bra pumpfotogenkök men jag tycker att det är skralt med sådana på marknaden. Ett gammalt militärt kök hade varit toppen men det går tydligen inte att hitta sådana mera. Någon som har ett bra tips om var det går att hitta något som liknar ett pentrykök till båt eller liknande. Det blir fruktansvärt varmt att elda i järnspisen sommartid så för att koka kaffe och enklare matlagning hade det varit perfekt att kunna ställa en alternativ värmekälla ovanpå järnspisen under högsommartid. http://www.outnorth.se/primus/omnilite-ti-incl-fuel-bottle-reflector.php?utm_source=pricerunner&utm_medium=productlinks&utm_campaign=pricerunner
Publicerat Mars 21, 201412 yr Har ett optimus nova. Mycket nöjd. Men försök övertyga henne om att små gasflaskor är säkra för det är mycket smidigare. ingen förvärmning, inte så högljut, och mycket biligare kök.
Publicerat Mars 21, 201412 yr Hittade ett "vintage" på Tradera... http://www.tradera.com/radius-fotogenkok-no-21-auktion_2939_204360806?utm_source=Fyndtorget&utm_medium=Partners&utm_content=shopp&utm_campaign=radius-fotogenkok