Publicerat September 25, 200619 yr Tjenix! Fick en grävling nu på morgonen. Lyckades filma lite samtidigt. Lite bökigt att filma, skjuta osv när man är ute själv 8) La ut den på min Webb sida www.niklasaren.se Eller så har vi direktlänken här. http://www.niklasaren.se/gravling.wmv MvJh NS
Publicerat September 25, 200619 yr Spännande! När man själv saknar jakttillfällen så lever man på filmsnuttar och bilder här på forumet ;D Hur fick du licens på revolvern? Var det svårt? Funderar på att gå med i skytteklubb, men får man då använda pistol/revolver till avlivning/avfångning? Hur som...trevligt med film och bilder. Grattis!
Publicerat September 25, 200619 yr Författare Lika bra jag erkänner :-[ Jag hade fått en grävling i fälla o skulle avliva den med 22:an, men var tvungen o flytta undan buren från villa tomten. Ville inte skjuta i villaområdet. Väl i skogen så tog jag ur buren ur bilen o då nafsade grimbart efter mina fingrar så jag tappade buren o luck j-vlen gick upp på fällan varpå grävlingen hoppade ur o stack till skogs.. Jycken satt i bilen kameran låg i fickan så det var bara till o släppa på löpan o hänga på så gått de gick. Så var det med det, o så blev man avslöjad.. : Men hyfsad film blev de iallafall Licens på grytrevolver går att få om man har lite fällor och mark eller bedriver grytjakt utan större bekymmer, när det gäller enskottsrevolver. Flerskotts "singelaction" är rätt knepigt men jag lyckades innan det blev allt för bökigt. MvJh NS
Publicerat September 25, 200619 yr Håller med föregående inlägg, kul, snyggt och mera film Bra jobbat NS
Publicerat September 25, 200619 yr Hehe, blev ju en riktigt bra liten filmsnutt!! Kul!!! Hoppas att det blir mer av denna vara!! Har jag tur kanske jag får till kameran på söndag då bävern blir lovlig hos oss.....kan ju alltid försöka iaf!! :
Publicerat September 26, 200619 yr Kul att se hur andra jagar Det blir ju mer sport om man släpper ut den ur fällan
Publicerat Oktober 12, 200619 yr Kul med filmen. Jag ska skaffa wachtelvalp till nästa år om uppfödaren beslutar sig för att ta en kull då. Det beror lite på hur den tiken som ska paras går på årets jakt.
Publicerat Oktober 12, 200619 yr NS Riktigt bra läsning om dina eftersök. Jag vill också ha vildsvin....
Publicerat November 10, 200619 yr Författare Hej! Tackar för alla snälla inlägg. Har laddat upp filmsnutten i orginal, är på 17 meg http://www.niklasaren.se/Jakt007.mpg Blir lite bättre färger men med min uppkopling så blir de lite knepigt o se direkt. Kanske bättre o ladda ner på skrivbordet o se den därfrån. (Har plockat bort orginalfilmen från sidan så länken fungerar inte nu) Funderar på att göra en grisskjuta film från åteln. Har ir känslig videokamera, ska bar fundera på hur jag ska lösa filmningen o skjuta samtidigt o sen ev filma spårningen/eftersöket ifall den grisen inte blir på plats. Allt i mörker vore häftigt. Få se om det fungerar och om jag hinner, har allt för mycke på g ljust nu. MvJh NS
Publicerat November 10, 200619 yr ett tipps är iallfall att köpa ett gäng ir-dioder och koppla ihop till en rekorderlig strålkastare. så får du ordentligt med "ljus" till kameran. om du skall vaka så går det väl att ha kameran på tripod och rigga upp allt och sedan bara rikta lite och trycka play.
Publicerat December 10, 200619 yr Fan va fint!! Fler borde fimla och göra en "riktig" jaktfilm keep on the good work! /j
Publicerat December 12, 200619 yr Grymt roligt med filmsnuttar! Fin hund. Har ett jobb på gång i mellansverige, får jag det finns det stor risk att det blir en wachtel eller munsterländer.
Publicerat Januari 9, 200719 yr Författare Klart godkänt Var hade du kameran på huvudet ??? ;D Man har ju som de flesta 2 händer.. Mvjh NS